Seo case study pod program afiliacyjny

seo case study program afiliacyjny

Mam dla Ciebie case study mojego własnego projektu z branży kryptowalut. Prowadzę go minimalnymi kosztami, a on codziennie generuje nowe osoby do programu afiliacyjnego.

Co to za strona i branża?

Już od kilku dobrych lat kryptowaluty są w kręgu moich zainteresowań. Ponad rok temu trafiłem na ciekawy projekt, który pozwala pasywnie zarabiać na krypto. Zainwestowałem i od tamtego czasu stale generuje mi to przychody. W efekcie zdecydowałem się zrobić dość prostą stronę informacyjną, by inni też mogli się o nim dowiedzieć.

Firma oferuje rozbudowany program afiliacyjny, więc był potencjał do generowania przychodów, choć na samym początku o tym nie myślałem.

Jaki był problem?

Stronę zbudowałem zupełnie od zera w sierpniu 2022 roku na nowej domenie, także nie było zupełnie nic. Zero jakiegokolwiek ruchu. Naturalnie zacząłem go pozyskiwać poprzez działania seo. Liczyłem się jednak z tym, że na efekty trzeba będzie trochę poczekać.

Celem ostatecznym strony było pozyskiwanie dla partnera nowych użytkowników zainteresowanych tym zagadnieniem.

Jak rozwiązałem ten problem?

Jak każda strona, również i ta przeszła cały proces pozycjonowania, o którym wielokrotnie wspominałem na tym blogu.

1. Wybór fraz kluczowych

Temat, mimo że w popularnej branży krypto, to jednak był bardzo niszowy i znalezienie odpowiednich fraz, wcale nie było takie łatwe. Na podstawie konkurencji z Google i narzędzia Ahrefs wytypowałem blisko 30 interesujących mnie fraz kluczowych.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak to zrobić, zapraszam Cię do artykułu pt. “Jak sprawdzić frazy kluczowe Twojej konkurencji?”.

Te frazy w zdecydowanej większości były skupione na stronie głównej i na podstawie raportów SurferSeo strona została pod nie zoptymalizowana, a po osiągnięciu zadowalających efektów, optymalizowana dalej pod kolejne i kolejne frazy.

Koszt: 34,80 zł (optymalizacja treści) + moja praca.

2. Optymalizacja strony

Gdy pracuję z klientami, to w tym miejscu zawsze mam największy problem – albo z wdrożeniem po ich stronie, albo z przekazaniem tego zadania nam.

Jako że to mój własny projekt i postawiłem go na WordPressie, to poszło bardzo gładko. Do audytu wykorzystaliśmy dane z Google Search Console, NetPeak Spider, Ahrefs

Obecnie wynik w Ahrefs pokazuje 100% i co jakiś czas sprawdzam, czy pojawiły się jakieś nowe problemy, także na bieżąco dbam o optymalizację strony.

Koszt: 0 zł + moja praca.

3. Treści blogowe

Początkowo tego nie planowałem, ale… strona była bardzo mała, bo zawierała ze 3-4 podstrony. Później stworzyłem faq, które wyjaśniały, jak działa ten system, ale i tak brakowało podstron, które mógłbym optymalizować pod kolejne znajdowane przeze mnie frazy.

Analiza fraz z Google Search Console pokazywała, że jest całkiem spory długi ogon do zgarnięcia. Po analizie danych zostało przygotowanych kilka tekstów, które z czasem zaczęły rankować i wskazywać kolejne frazy, pod które warto przygotować treści.

Wtyczka Ahrefs do WordPress również podrzuciła nam kilka kolejnych pomysłów na optymalizację. Obecnie na stronie jest 30 artykułów, przygotowanych pod frazy long tail.

Koszt: 1 659 zł

4. Pozyskiwanie linków

Tutaj w zdecydowanej większości poszły linki z artykułów gościnnych z serwisów powiązanych tematycznie, o co nie było łatwo ze względu na branżę. Z tego też powodu, nie ograniczałem się wyłącznie do linków z serwisów o kryptowalutach, ale ogólnie o finansach.

Zrobiliśmy 34 artykuły gościnne płatne, doszło kilka linków z szeptanki i katalogów. Strona trochę nabrała mocy i ostatnio udało mi się wymienić linkami z kilkoma serwisami, weszło też kilka dobrych bezpłatnych linków.

Koszt: 4 883 zł

Jeśli chcesz wiedzieć, jak ja wybieram najlepsze linki, to polecam Ci mój artykuł: “Jak oceniać jakość linków i budować skuteczny profil linków w seo?”.

Jaki to dało efekt?

Ruch z Google

Jeśli chodzi o samo seo, to poniżej możesz zobaczyć wykres z Google Search Console. Początkowo ruchu nie było, obecnie dochodzi do kilkunastu wizyt dziennie.

Cały ruch

Ponad 60% ruchu pochodzi z seo, ale pojawia się też z innych źródeł. Google Analytics w ostatnim miesiącu podało blisko 350 wizyt i ruch ten cały czas rośnie.

Wpływ linków na pozycje i ruch

Na poniższych wykresie z Ahrefs możesz zobaczyć, że pozyskiwane linki dopiero od maja/czerwca tego roku zaczęły dawać efekty w postaci generowania ruchu.

Widoczność strony w Top10 Google

Jeśli chodzi o widoczność strony, to tutaj sytuacja jest dość dziwna. Być może ze względu na to, że frazy są raczej niszowe, Senuto pokazuje 5 fraz w Top10, SemStorm 9, Ahrefs 18, a ja na liście mam ich 38, a 23 z nich jest w Top3.

Jak widać jest jeszcze spory potencjał wejścia kolejnych fraz do Top10.

Podsumowanie

Nasz projekt wciąż się rozwija. To mała strona, pozycjonowana minimalnym budżetem, także nie mamy dziesiątków tysięcy użytkowników, widoczności strony na setki fraz. Z drugiej strony też nie to było moim zamierzeniem.

Celem nadrzędnym były nie tyle pozycje czy ruch, a rejestracja użytkowników. Tutaj nie mam żadnych wykresów, a jedynie finalną liczę 86 poleconych osób. Mogę tylko dodać, że od czerwca liczba ta zaczęła mocno wzrastać, a biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu pozycji i ruchu, zapowiada się to bardzo dobrze. Myślę, że większość kosztów została już poniesiona i przyszedł czas na zbieranie plonów.

Pokazuję Ci to case study, abyś zobaczył, że przy niewielkim budżecie z seo też da się wycisnąć naprawdę niezłe wyniki. Oczywiście, gdyby zwiększyć budżet, efekty byłyby szybciej i większe. Jednak to, co udało się zrobić, będzie pracować przez wiele kolejnych miesięcy.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 1.0/5 (2 votes cast)
Seo case study pod program afiliacyjny, 1.0 out of 5 based on 2 ratings

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

2 komentarze

napisz komentarz
  • 86 konwersji przy wydanej kwocie około 7000 zł. Nie podałeś, czy to było brutto czy netto. No i zupełnie nie wiadomo, ile zarabiasz na takiej jednej konwersji. Jednorazowo, czy może jakiś % od wydatków klienta? Czy jeszcze jakiś inny model? Obstawiam, że się tym nie chwalisz, bo pieniądze nie są ogromne, ale byłoby to bardzo istotne uzupełnienie case study jeśli ktoś chciałby zacząć na takiej afiliacji zarabiać. Zwłaszcza, jeśli jeden zarejestrowany klient może przynosić przychód przez dłuższy czas.

    • Podane kwoty są kwotami netto.
      Zarabiam nie z konwersji, ale % z zysków tej osoby i przez niego poleconych osób (wiele poziomów). Model rozbudowany, dlatego w to nie wchodzę i chciałem skupić się na efektach działań seo. Zresztą o tym jest ten blog, wpis, a nie o moich zarobkach.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.