SXO co to jest? Jak się ma do SEO?

Istnieje wiele ścieżek prowadzących do poprawy widoczności Twojej strony internetowej, a w efekcie do lepszych konwersji i zysków. Czasami poszczególne strategie łączą się ze sobą, dając zupełnie nowe jakości. Dobrym tego przykładem jest coraz popularniejsze SXO. To podejście, które łączy optymalizację wyników wyszukiwania (SEO) z doskonałym doświadczeniem użytkownika (UX), aby dostarczać wartość zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek internetowych.

A to może naprawdę przynieść wiele korzyści. Jak podkreśla sam Google, witryny, które oferują użytkownikom płynne i satysfakcjonujące interakcje, cieszą się większym zaangażowaniem. To z kolei może przełożyć się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. A przecież właśnie tego oczekuje wielu właścicieli sklepów internetowych – żeby ich strony były widoczne i lepiej sprzedawały.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak połączyć skuteczne SEO pozycjonowanie strony oraz pozytywne doświadczenie klienta, by przekonać go do wykonywania konwersji i zakupu? W tym materiale opowiem Ci dokładnie, co to jest SXO, czym się różni od SEO oraz jak możesz to wykorzystać dla dobra swoich działań.

czytaj dalej

Co to jest SEO?

Tego bloga prowadzę już od kilkunastu lat, a do tej pory jeszcze nie powstał artykuł o tym, co to jest SEO. Postanowiłem to zmienić. Z tego artykułu dowiesz się zatem, co to jest SEO i na czym polega. Przygotowałem go z myślą o osobach początkujących, które dopiero zapoznają się z zagadnieniem SEO.

W aktualnych czasach, gdy obecność w wyszukiwarce Google jest kluczowa, zrozumienie SEO może przynieść znaczące korzyści. Dzięki odpowiednim technikom i strategiom możesz zwiększyć widoczność swojej strony internetowej, przyciągając tym samym więcej odwiedzających i potencjalnych klientów. Poniżej przedstawię podstawowe informacje na temat SEO, które pomogą Ci zrozumieć, jak działa ten proces i jak można go wykorzystać do poprawy swojej obecności w sieci.

Jeśli potrzebujesz usługi seo, to zapraszam tutaj >>.

czytaj dalej

Strategia SEO – co to jest?

We współczesnym biznesie widoczność strony w wyszukiwarkach jest naprawdę ważna. Wiem o tym ja, wiesz i zapewne Ty. Co ma jednak do tego seo? Wbrew pozorom bardzo dużo. Odpowiednia strategia seo pozwala zwiększyć widoczność Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google, przyciągnąć wartościowy ruch i przekształcić odwiedzających w lojalnych klientów.

Chcesz wiedzieć, jak przygotować i wdrożyć strategię SEO? Czym dokładnie jest strategia seo? Po co ją tworzyć, jakie są jej elementy składowe? Wszystko, co chciałbyś wiedzieć na temat seo strategii, zebrałem dla Ciebie w tym artykule.

czytaj dalej

Seo spamerzy jak ich rozpoznać i unikać?

Spam i niewybredne metody marketingowe budzą moją olbrzymią niechęć. Z założenia unikam korzystania z usług firm, które nie szanują podstawowych zasad etyki biznesowej. W przeciwieństwie do nich, staram się zdobywać adresy e-mail zgodnie z prawem, dostarczać wartościową wiedzę, edukować i pomagać moim subskrybentom w taki sposób, aby to oni zainteresowali się moją ofertą. Sam chętnie korzystam z usług osób, które tak postępują.

Wkurza mnie, że dostaję takich e-maili dosłownie na pęczki. Nie ma tygodnia, żebym nie znalazł co najmniej kilku na mojej skrzynce. Ja od razu wrzucam je do kosza, ale martwi mnie, że klienci mogą ulec tym nieuczciwym praktykom. Na szczęście wystarczy dosłownie minuta, aby przyjrzeć się takim wiadomościom i zrozumieć, że mamy do czynienia z masowym spamem. W niniejszym artykule krótko pokażę Ci przykłady takich e-maili i wyjaśnię, jak można je zweryfikować.

Celowo nie będę podawał nazwisk, adresów stron, aby nie promować spamu i spamerów, którzy i tak najprawdopodobniej nie podpisują się swoimi prawdziwymi danymi pod przesyłanymi ofertami.

czytaj dalej

15 nierealnych oczekiwań wobec specjalistów SEO

Artykuł ten napisałem dla osób, które zlecają lub myślą o zleceniu pozycjonowania, mają pewne oczekiwania co do tej usługi, być może zbyt wygórowane, zupełnie nierealne, czasami kreowane przez handlowców, którzy są w stanie obiecać im wszystko byle tylko ich pozyskać.

Poniższy artykuł pomoże Ci zrozumieć, czego możesz oczekiwać od działań seo, a co jest tylko w zasięgu Twojej wyobraźni, a nie realnych działań seo.

Ten artykuł nie ma na celu obrażania klientów agencji, ich pracowników, specjalistów seo. Ma za to pomóc urealnić oczekiwania przedsiębiorców co do seo i pokazać czego realnie oczekiwać od naszej pracy.

czytaj dalej

Seo Quick Wins – 27 sposobów na szybkie efekty w seo

Od lat powtarzam, że seo wymaga bardzo dużej cierpliwości i raczej nie ma co liczyć na natychmiastowe rezultaty. Niedawno pisałem artykuł o tym, że na pierwsze efekty działań seo, możesz czekać nawet pół roku, dlatego ten materiał będzie bardzo nietypowy, bo będę mówił o seo quick wins, czyli szybkich, stosunkowo prostych i niedrogich metodach, które mogą przynieść widoczne rezultaty pozycjonowania w krótkim czasie.

Co ważne, nie będą to metody z pogranicza black hat seo (które mogłyby wpłynąć negatywnie), a wręcz odwrotnie – w pełni zgodne z wytycznymi Google, by poprawić pozycję strony. Od optymalizacji treści, budowania wartościowego contentu, optymalizację techniczną strony, aż po pozyskiwanie linków – wszystko to, co pozwoli Ci szybko zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Opierając się na mojej praktyce i doświadczeniu, przedstawię Ci praktyczne porady i strategie, które sam stosuję w prowadzonych przeze mnie projektach.

Muszę jednak wspomnieć, że metody te najlepiej sprawdzą się u osób, które pracują nad pozycjonowaniem strony od jakiegoś już czasu. Znajdą tutaj dodatkowe możliwości uzyskania jeszcze lepszych efektów.

czytaj dalej

Ile czasu potrzeba na skuteczne pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to maraton, a nie sprint. Niezależnie od tego, czy zlecasz pozycjonowanie profesjonalistom, czy podejmujesz się tego zadania samodzielnie, jedno pozostaje niezmienne: oczekiwanie na widoczne efekty może być prawdziwym testem cierpliwości.

Inwestujesz czas i środki finansowe, mając nadzieję, że te działania zaowocują w przyszłości. Ale ile dokładnie czasu potrzeba, aby zobaczyć realne rezultaty? Czy kilka miesięcy to wystarczający okres, czy może trzeba czekać rok lub dłużej? Jak rozpoznać moment, w którym należy utrzymać kurs, a kiedy zdecydować się na zmianę strategii?

W tym artykule odpowiem na te palące pytania. Przyjrzę się czynnikom, które wpływają na czas oczekiwania na efekty pozycjonowania.

czytaj dalej

Narzędzia do audytu seo

Jednym z najbardziej skomplikowanych i ważnych elementów w pozycjonowaniu jest przeprowadzenie audytu seo, a następnie optymalizacji strony. Audyt seo polega na dogłębnej analizie błędów technicznych strony, które ograniczają jej widoczność w wynikach wyszukiwań Google. Tak jak wykonujesz solidny przegląd Twojego auta, dzięki audytowi możesz zajrzenie w bebechy Twojej strony, aby naprawić ją od podstaw pod względem seo.

Od kilku lat Google zwraca szczególną uwagę na problemy techniczne naszych witryn, by mieć pewność, że spełniają one oczekiwania użytkowników. W efekcie nie pozwala tym słabym na zajmowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwań.

W trzecim już artykule z cyklu materiałów o narzędziach seo, poruszę temat narzędzi do audytów seo, które pomogą Ci dokładnie przeanalizować badaną stronę i wychwycić potencjalne problemy techniczne.

czytaj dalej

Seo dla biznesów lokalnych. Rozpoczynam nowy case study

Dzisiaj przedstawię Ci zapowiedź nowego case study mojego własnego projektu. Jako że dopiero wystartował, to w tym materiale, będziesz mógł obserwować na bieżąco nasze postępy w pracy nad nim i efekty tychże działań.

Skąd pomysł na projekt?

Ponieważ zajmuję się seo na co dzień, to czasem szukam projektów, którym mógłbym pomóc pozyskać ruch i potencjalnych klientów. Ja i mój zespół wykorzystalibyśmy wolne moce przerobowe, a w dłuższej perspektywie klienci dostaliby wartość, za którą byliby w stanie zapłacić.

Jak to się zaczęło? Pod koniec 2022 roku zwróciłem się do osób na mojej liście e-mailowej i Facebooku z pytaniem, kto jest właścicielem lokalnego biznesu, komu moglibyśmy pomóc. Zgłosiło się kilkanaście firm, z czego wybrałem jedną do potencjalnej współpracy. Zależało mi na tym, aby było to przedsiębiorstwo, któremu będę mógł zaufać, a w razie problemów ze współpracą, zastąpić je innym (nie mogło to być zatem nic nazbyt unikalnego).

Moim zamysłem, było stworzenie strony www dla tej firmy i jej wypozycjonowanie, aby pozyskać dla niej potencjalnych klientów.

czytaj dalej

Narzędzia seo do tworzenia i optymalizacji treści

Tworzenie treści to jedno z najważniejszych zadań każdego specjalisty SEO. W dzisiejszych czasach, kiedy rynek jest nasycony różnorodnymi informacjami, kluczem do sukcesu jest nie tylko wybór odpowiednich fraz kluczowych, ale także umiejętność ich skutecznego wplecenia w wartościowy, angażujący tekst. W poprzednim artykule z tego cyklu skupiłem się na narzędziach wspomagających wybór fraz. Teraz przyszedł czas na kolejny krok, czyli optymalizację treści pod nie.

Jeśli już zidentyfikowałeś kluczowe słowa dla swojej strony, to teraz nadszedł czas, aby umiejętnie je wykorzystać. Dzięki odpowiednio przygotowanej treści, nie tylko zwiększysz widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania, ale także przyciągniesz i zatrzymasz uwagę czytelników. W tym artykule przedstawię narzędzia, które mogą się w tym okazać bardzo pomocne.

czytaj dalej

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.