Seo spamerzy jak ich rozpoznać i unikać?
Spam i niewybredne metody marketingowe budzą moją olbrzymią niechęć. Z założenia unikam korzystania z usług firm, które nie szanują podstawowych zasad etyki biznesowej. W przeciwieństwie do nich, staram się zdobywać adresy e-mail zgodnie z prawem, dostarczać wartościową wiedzę, edukować i pomagać moim subskrybentom w taki sposób, aby to oni zainteresowali się moją ofertą. Sam chętnie korzystam z usług osób, które tak postępują.
Wkurza mnie, że dostaję takich e-maili dosłownie na pęczki. Nie ma tygodnia, żebym nie znalazł co najmniej kilku na mojej skrzynce. Ja od razu wrzucam je do kosza, ale martwi mnie, że klienci mogą ulec tym nieuczciwym praktykom. Na szczęście wystarczy dosłownie minuta, aby przyjrzeć się takim wiadomościom i zrozumieć, że mamy do czynienia z masowym spamem. W niniejszym artykule krótko pokażę Ci przykłady takich e-maili i wyjaśnię, jak można je zweryfikować.
Celowo nie będę podawał nazwisk, adresów stron, aby nie promować spamu i spamerów, którzy i tak najprawdopodobniej nie podpisują się swoimi prawdziwymi danymi pod przesyłanymi ofertami.
1. Treść e-maila
Po pierwsze zwróć uwagę na treść e-maila. Zobacz, czy jest on spersonalizowany. W poniższym przykładzie napisano o usłudze pozycjonowana, która pomoże “zwiększyć grono klientów Państwa gabinetu stomatologicznego gdaq.pl”. Moja firma zajmowała się różnymi działaniami z zakresu marketingu, ale nigdy stomatologią. Taki e-mail usunąłbym od razu.
Dotyczy on pozycjonowania wizytówki, a nie strony, ale tutaj, nie ma to wielkiego znaczenia.
2. Podpis w e-mailu
Zwróć uwagę na podpis osoby, która wysyła do Ciebie e-mail z propozycją biznesową. Jeśli e-mail byłby od poważnej firmy, to w stopce byłyby jej dane, jak np. telefon, e-mail, adres firmy czy strony www… W poniższym przykładzie, mamy tylko imię i nazwisko oraz stanowisko.
Co ciekawe, jako nadawca wyświetla się: “ekspert ds. pozycjonowania”, a w stopce – “specjalista do spraw wizytówek Google”.
3. Strona www nadawcy
Warto sprawdzić adres domeny nadawcy. Klikasz prawym przyciskiem myszy na nadawcę, kopiujesz jego e-mail i sprawdzasz domenę, z jakiej on pochodzi.
Wejdź na stronę tej osoby. Najczęściej taka witryna w ogóle nie działa, a domeny zostały wykupione tylko do spamowania. Od razu odrzucałbym rozważanie współpracy z takimi osobami.
Jeśli strona już działa, to sprawdź koniecznie, czy znajdują się na niej dane firmy w stopce czy zakładce kontakt. Bardzo często ich brakuje. To strony wydmuszki, których celem jest tylko pozyskanie kontaktu. Nikt nie podpisuje się pod nimi, prawdopodobnie w celu utrudnienia identyfikacji nadawcy, w przypadku gdyby ktoś chciał wnieść sprawę sądową o spamowanie.
Podsumowanie
Jak zatem nie dać się oszukać? Warto zachować czujność i krytyczne podejście do otrzymywanych ofert na usługi seo, które spływają na Twoją skrzynkę. Zastanów się też, czy e-maile spamowe, to na pewno najlepsze źródło poszukiwania specjalisty seo.
Wybór odpowiedniego partnera do współpracy w zakresie seo to bardzo ważny element, bo wiąże Cię na dłuższy okres czasowo i finansowo. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, to polecam Ci mój inny artykuł pt.: “Jak wybrać agencję seo?”.
Pamiętaj, że etyczne działania, uczciwość i szacunek to fundamenty, również działań seo.
Też dostaje tego sporo, ale u mnie jest jeszcze zabawniej, ponieważ dostaje tego 2x więcej po czesku. Z racji domeny z czeskim rozszerzeniem tamtejsi spamerzy robią sobie listę i nawet nie weryfikują w jakim języku faktycznie jest strona.
Też takie dostaję, ale dostaję też takie kulturalne z prośbą o kontakt w sprawie przedstawienia oferty. Ale jak prześledzę jakie wchodzą do spamu dzięki wtyczce Akismet Anti-spam to dramat…