Pozycjonowanie long tail (długi ogon), co to jest i jak je stosować?

Pozycjonowanie long tail to metoda optymalizacji treści pod kątem słów kluczowych długiego ogona, czyli fraz szczegółowych, zawierających intencje o małej liczbie wyszukiwań. Zupełnie odwrotnie niż frazy short tail, które są bardzo ogólne, o dużej liczbie wyszukań i najczęściej krótsze.

Frazy long tail są dużo mniej popularne, skoncentrowane na konkretnym zapytaniu użytkownika, dzięki czemu trafiamy do bardzo konkretnej grupy docelowej, a to sprawia, że da świetne efekty.

Pozycjonowanie na długi ogon (long tail) polega na wykorzystywaniu dużej liczby, mało konkurencyjnych fraz kluczowych w treściach naszej strony. Skupienie na tym, aby dana treść była zoptymalizowano pod konkretną frazę oraz konkretne zapytanie użytkownika, pozwala nawet mało popularnym stronom uzyskać świetne rezultaty. Duża liczba takich fraz long tail w Top10 Google zrekompensuje Ci niepozycjonowanie się na frazy short tail np. ze względu na zbyt mocną konkurencję.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.5/5 (2 votes cast)

Jak prowadzić blog w sklepie internetowym skutecznie dla seo

Obecnie prowadzenie bloga dla sklepu internetowego to nie ciekawostka, ale element niezbędny w kampanii marketingowej e-commerce, który pozwala na zbudowanie zaufania, kreowanie marki, wizerunku eksperta, zwiększenie ruchu i pozycji w Google. To też finalnie sposób na zbudowanie świetnego narzędzia sprzedażowego. Paradoksalnie zwykły blog to wielkie wsparcie dla profesjonalnego content marketingu.

Bez względu na to, czy jest to sklep z oświetleniem, produktami dla kotów, czy elektroniką, blog będzie dobrym źródłem do pozyskiwania potencjalnych klientów i pogłębiania relacji z obecnymi.

W tym artykule przedstawię Ci m.in.:

  1. 10 powodów, dla których warto prowadzić bloga,
  2. jak krok po kroku poprowadzić taki blog,
  3. jakie narzędzia pomogą Ci robić to efektywniej,
  4. jakie błędy pojawiają się najczęściej podczas pisania bloga.

Z tego artykułu dowiesz się jak prowadzić blog, który co miesiąc będzie dostarczał do Twojego sklepu tysiące potencjalnych klientów.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Czy i kiedy seo się opłaca?

W sprawie współpracy zgłaszają się do mnie przeróżni klienci: mali lokalni, więksi np. właściciele sklepów, którzy działają na terenie całej Polski, a także tacy, którzy dopiero zaczęli swoją przygodę z biznesem w sieci…

Części z nich proponuję współpracę, części zalecam zastanowienie się, czy seo będzie najlepszą drogą, a części zupełnie odmawiam, nie widząc potencjału w seo, ewentualnie polecam np. Google Ads, czy FB Ads.

Dzisiaj pomyślimy komu, kiedy i dlaczego opłaca się (lub nie opłaca) korzystać z usług seo.

Jakie elementy decydują o tym, czy warto inwestować w seo, czy też nie lepiej z niego zrezygnować. Co należy brać pod uwagę? Z pewnością będzie to wielkość rynku, jego konkurencyjność, ocena Twoich możliwości, budżetu na działania seo… O czym koniecznie musisz pamiętać?

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

AI SEO, czyli jak sztuczna inteligencja pomoże Ci w pozycjonowaniu?

Sztuczna inteligencja (AI; artificial intelligence) to rodzaj technologii, stworzonej po to, aby umożliwić maszynom wykonywanie złożonych zadań np. analizowanie danych, w sposób podobny do tego, w jaki robią to ludzie.

Praca AI polega na przetwarzaniu dużych ilości danych i uczeniu się z nich. O ile AI może być trudno zastąpić człowieka w tworzeniu najwyższej jakości treści czy w pracy kreatywnej, o tyle może świetnie sprawdzić się w automatyzacji różnych procesów związanych z pozycjonowaniem stron internetowych.

W tym materiale napiszę o tym jak AI może Ci pomóc w seo.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (6 votes cast)

Content hub – co to jest i jak to dobrze wykorzystać w seo?

Czasami w każdej dziedzinie biznesowej i nie tylko pojawiają się tematy, które pozornie nie są powiązane z podstawowym zagadnieniem. Jeśli jednak przyjrzysz im się bliżej, okazuje się, że dzięki nim możesz naprawdę wiele zyskać i rozwinąć swoje działania na poziomie wyższym niż Twoi rywale. Takim zjawiskiem jest wykorzystanie content hubów w nowoczesnym seo.

Gdy wziąłem się za pisanie o content hubach, w mojej głowie zaświtała myśl, że gdzieś już się z tym spotkałem. I wtedy mnie olśniło. Było to ze 20 lat temu na szkoleniu u Piotrka Majewskiego z marketingu. Wówczas jednak zupełnie nie rozpatrywano tego tematu w kontekście seo. Prowadzący wspominał o wortalach, czyli stronach o wąskiej tematyce.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Jak sprawdzić frazy kluczowe Twojej konkurencji?

Gdy masz z kimkolwiek w czymkolwiek konkurować, to analiza jego słabych i mocnych stron jest kluczowym elementem. Pozwala ocenić Twoje szanse w tym starciu, by podejmować walkę tylko wtedy, gdy są one wysokie.

W seo możesz analizować konkurencję m.in. pod względem fraz kluczowych, treści, optymalizacji, linków… ja dzisiaj zajmę się pierwszym z tych elementów, od którego zawsze zaczyna się rozmowy, czyli na wyborze fraz kluczowych.

Dowiesz się, dlaczego obowiązkowo taka analiza powinna zostać przeprowadzona, jak ją zrobić samodzielnie. Przedstawię Ci także szereg narzędzi, które będą w tym pomocne.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

10 powodów, dla których klienci rezygnują z usług seo

Zmiana agencji czy freelancera od seo przez klientów to nic niezwykłego i naprawdę zdarza się często. Wielu z nich rezygnuje ze współpracy, jak tylko wygaśnie umowa, bo… o tych powodach za chwilę.

Dla klienta jest to mocno niekomfortowe, bo stracił np. rok czasu na nieefektywne działania seo, pieniądze. A teraz ponownie musi poświęcić czas na szukanie nowej osoby do seo, co jest jeszcze trudniejsze, bo co najmniej raz już “się naciął”.

Dla seo, utrzymanie obecnego klienta, niesie ze sobą dużo mniejsze koszty niż pozyskanie nowego. Szczególnie jeśli mówimy o kliencie, który będzie płacił przez kolejny rok kilka tysięcy złotych miesięcznie. Zatem poprawa jakości pracy nad utrzymaniem klienta, wyjdzie wszystkim na dobre.

Powyższe natchnęło mnie do tego, aby przygotować materiał, w którym zbiorę powody rezygnacji klientów ze współpracy z seo oraz możliwe rozwiązanie tych problemów, aby oszczędzić wszystkim nerwów, czasu i pieniędzy. W końcu w niemal każdej branży, równiez w seo, czas to pieniądz.

Co zatem można zrobić i co zyskasz po przeczytaniu tego artykułu?

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Linkbuilding – dlaczego jest tak ważny i jak go robić

Choć linkbuilding ma gigantyczny wpływ na pozycje strony internetowej w Google, to jednak jeszcze nie miałem okazji omówić tego tematu szerzej na blogu. Dziś postanowiłem to uzupełnić i opowiedzieć Ci więcej właśnie na temat link buildingu.

Słowo „linkbuilding” pochodzi z języka angielskiego i oznacza budowanie profilu linków. To proces wręcz niezbędny do skutecznego pozycjonowania witryny. Dlatego koniecznie przeczytaj, co powinieneś zrobić, by zyskać linki naprawdę na wagę złota dla Twojej strony internetowej.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Ranking platform sklepów internetowych – porównanie w zakresie możliwości seo

Artykuł zaktualizowany 10.2023

W ostatnich latach w Polsce bardzo mocno rozwija się rynek e-commerce. Dodatkowo, popularny wirus spowodował, że spore grono przedsiębiorców zaczęło myśleć o założeniu własnego sklepu internetowego. Wiele z tych osób patrzy na najtańsze sposoby stworzenia i prowadzenia sklepów internetowych. Nie zwracają jednak uwagi na ich funkcjonalność lub możliwości w zakresie seo. Gdy przychodzą po porady, okazuje się, że niewiele można zdziałać przez ograniczenia platform e-commerce.

W dzisiejszym materiale porównam kilka najpopularniejszych platform sklepów internetowych pod względem seo w SaaS i Open Source, abyś mógł wybrać optymalne dla siebie rozwiązanie. Taki ranking sklepów internetowych z perspektywy seo, pomoże podjąć Ci decyzję, jaki własny sklep internetowy wybrać.

Pamiętaj, że wybór oprogramowania sklepu internetowego może mieć decydujące znaczenie w zakresie sukcesu czy porażki w seo.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (4 votes cast)

Optymalizacja Seo WordPress’a – jak to robić skutecznie

WordPress to jeden z najpopularniejszych systemów CMS na świecie. Zawdzięcza to swojej prostocie i łatwości działania, a także ogromnemu wsparciu i stałemu rozwojowi. Jeśli wybierzesz właśnie to rozwiązanie, możesz skorzystać z gotowych szablonów i pluginów, które zapewniają niesamowite możliwości i skutecznie poprawiają działanie strony.

WordPress jest często postrzegany jako jeden z najlepszych systemów CMS pod kątem seo, ze względu na jego dobrą optymalizację. Ale… dzięki konfiguracji i, jak wcześniej wspomniałem, zastosowaniu pluginów, możesz wykonać dodatkową optymalizację WordPressa, by uzyskać jeszcze lepsze efekty pozycjonowania w wyszukiwarce Google.

Z tego materiału dowiesz się, co i jak zoptymalizować w WordPress, aby pozycjonowanie było jeszcze skuteczniejsze, a Twoja strona zyskała wiele pod kątek prędkości działania.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.