Jakie treści umieścić w Twoim sklepie internetowym, aby lepiej się pozycjonował?

Gdy prowadzisz bloga, jest jasne, że tworzysz treści. Przy sklepie internetowym natomiast już niekoniecznie. Sklep ma mieć produkty i je sprzedawać. To jest jego cel i na tym skupia się większość początkujących sprzedawców.

Gdy podczas konsultacji czy webinarów wspominam o tworzeniu treści w sklepach internetowych, to często słyszę: “ale, Sławek… ja chcę sprzedawać, a nie pisać.”.

Wiele osób zupełnie nie docenia roli treści w sklepach internetowych. Dlatego w tym materiale powiem Ci, dlaczego i jakie treści powinieneś wykorzystywać, aby m.in. ułatwić pozycjonowanie w Google Twojego sklepu.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

Jak wypozycjonować produkt w sklepie internetowym?

Pisałem już kiedyś artykuł o tym, jak wypozycjonować sklep internetowy. Dzisiaj chcę się skupić na tym, co konkretnie powinieneś zrobić w obrębie podstrony produktowej, aby ją skutecznie wypozycjonować. Wejdziemy w temat głębiej i przyjrzymy się mu z różnych stron.

Przy pozycjonowaniu sklepów internetowych kluczowe jest uzyskanie wysokich pozycji w Google dla setek, tysięcy podstron produktowych. To tzw. pozycjonowanie na frazy long tail (z długiego ogona), których w sklepach jest mnóstwo, ze względu choćby na dużą liczbę podstron produktowych. Frazy takie nie mają wielu wyszukiwań, ale nadrabiają to tym, że jest ich naprawdę dużo. Do tego bardzo często są to frazy bardziej zbliżone intencji zakupowej niż te ogólne. A to prowadzi do wyższego poziomu konwersji.

Celem działań seo jest sprowadzenie na podstrony produktów jak największej liczby użytkowników, którzy będą je kupować. Da się to osiągnąć, jeśli, strony produktowe są dobrze zoptymalizowane. Wówczas, po pierwsze Google będzie zechciało je umieszczać wysoko w wynikach wyszukiwań, a po drugie nie zniechęca zainteresowanego klienta do zakupu.

W tym artykule powiem Ci o aż 17 elementach, które mogą pomóc uzyskać zająć wyższe pozycje produktom Twojego sklepu w Google.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.5/5 (2 votes cast)

Jak oceniać jakość linków i budować skuteczny profil linków w seo?

Linki cały czas są jednym z najważniejszych elementów, które wpływają na pozycje strony w Google. Według badania LinkHouse z 2018 roku, aż 44% budżetu na działania seo, przeznacza się właśnie na linki.

Pozycjonowanie bez pozyskiwania linków może w jakimś niewielkim stopniu działać, ale do satysfakcjonujących efektów zdecydowanie potrzebujesz dobrej jakości linków.

W tym materiale pokażę Ci, jakie elementy warto brać pod uwagę, przy wyborze linków, abyś nie marnował czasu i pieniędzy na pozyskiwanie nieskutecznych linków. Dowiesz się też, jakie linki pozyskiwać, aby poprawić pozycje Twojej strony w Google.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.6/5 (7 votes cast)

Senuto – wybieraj i monitoruj frazy, analizuj widoczność strony

Pierwszy raz o Senuto pisałem w 2015 roku, gdy dopiero raczkował i był narzędziem do audytów seo. Rok później opisywałem ich rewelacyjne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych i ta zmiana zapoczątkowała nowy produkt, z którego obecnie korzysta ponad 14.000 osób. I nie da się ukryć, że ta odświeżona wersja Senuto opinie zbiera naprawdę pozytywne.

Praktyczne rozwiązania od Senuto, to co? To cały zestaw narzędzi seo, wśród których znajdziesz te do:

  • wyszukiwania słów kluczowych,
  • analizowania widoczności strony w wyszukiwarce Google,
  • monitorowania słów kluczowych w wynikach wyszukiwania Google.

Narzędzia te przydadzą Ci się na samym początku drogi seo, by wybrać frazy do pozycjonowania na swojej witrynie, przygotować strategię content marketingu oraz wypaść dobrze w wynikach wyszukiwania na tle konkurencji. Bywają też pomocne i na dalszych etapach, gdy będziesz chciał monitorować efektywność działań seo w wynikach wyszukiwania albo dokładnie poznać działania rywali w branży (analiza konkurencji), by uzyskać lepszą pozycję we wspomnianych wynikach wyszukiwania.

W tym artykule opiszę pokrótce Senuto i wskażę Ci, dlaczego ja z niego korzystam nieprzerwanie od tylu lat.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Darmowy audyt seo? Wykonaj go samodzielnie!

Audyt seo to bardzo ważny element w pozycjonowaniu, który wiele osób zupełnie bagatelizuje. Następstwem tego są nieskuteczne kampanie seo, stracony czas i przepalone budżety klientów. Sporo firm pomija audyt strony ze względu na duże koszty i ogrom pracy, którą trzeba wykonać przy wdrażaniu zaleceń optymalizacyjnych.

Warto jednak pamiętać o tym, że Google od kilku lat coraz bardziej zwraca uwagę na problemy z optymalizacją i UX stron, bo ich celem jest dostarczenie odpowiedzi na zapytania wpisywane w wyszukiwarkę Google przez internautów. Dlatego chcą, by w wynikach wyświetlały się strony, które najlepiej odpowiadają na ich zapytania. Oczywiście strony te muszą działać sprawnie i szybko.

Jeśli zależy Ci na efektywnych działaniach pozycjonerskich to audyt seo jest niezbędne. Dzisiaj pokażę Ci, po co robić taki audyt, kiedy i kto powinien go zrobić oraz czy warto przeprowadzić choćby darmowy audyt seo strony internetowej.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.7/5 (16 votes cast)

Jak agencje seo, pogrywają z klientami – case study

Prowadzę tego bloga od ponad 10 lat i w tym czasie mnóstwo osób prosiło mnie o sprawdzenie, co się dzieje, że agencja seo pracuje dla nich np. od roku, ale nie widać żadnych efektów współpracy. Analizowałem wiele takich przypadków i nie da się ukryć, że brak efektów, to nie był wybryk ze strony Google, a raczej niekompetencja agencji lub chęć oszczędności i wyciągnięcia z klienta ostatniego grosza.

W tym artykule pokażę Ci, na przykładzie robionych przeze mnie raportów, dlaczego w sklepach klientów nie było widać efektów działań seo, prowadzonych przez agencje.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.2/5 (5 votes cast)

Keyword Hero – odkryj not provided w Google Analytics

W 2011 roku w Google Analytics ukryto większość słów kluczowych (ponad 80%), które wcześniej pozwalały właścicielom stron na dokładną analizę. Od tamtej pory, zamiast nich, możesz zobaczyć “not provided”. Pamiętam, że delikatnie mówiąc, nie byłem tą informacją zachwycony. Brak informacji na temat słów kluczowych, po których internauci wchodzą na moją stronę, wydawał się sporym problemem.

Teoretycznie mogę je sprawdzić w Google Search Console (o czym napiszę dalej), ale co z informacjami np. o tym:

  • które z fraz prowadzą do konwersji?
  • jak konwertują?
  • jaki mają współczynnik odrzuceń…
  • a w sklepach wręcz, która fraza ile generuje transakcji i jakie konkretnie przynosi przychody?

To kluczowe dane, które Google nam odebrało, zastępując je not provided. A mogą one mieć bardzo duży wpływ na binez. Dziś przedstawię Ci oprogramowanie Keyword Hero, które odkrywa not provided oraz pokazuje słowa kluczowe i frazy.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Błąd 404 i jego wpływ na seo. Jak znaleźć i naprawić!

Strona błędu 404 pokazuje się internaucie, gdy dany zasób nie został odnaleziony. Zamiast niego pojawia się strona zastępcza. Co to oznacza w praktyce? Internauta chce wejść na stronę A, ale trafia na mało atrakcyjną stronę z błędem 404. Wzbudza to niechęć, a potencjalny klient lub czytelnik często po prostu wychodzi ze strony. Może to prowadzić do dużych strat zwłaszcza gdy takich błędów jest wiele.

Od strony bota Google, też nie wygląda to najlepiej. Bot przeznacza swoje zasoby na skanowanie wielu stron, które kierują do błędu 404. Z czasem może ograniczyć swoje wizyty na takiej stronie.

Treści na tych stronach nie są dostępne, pozycje spadają i ewentualna moc seo, która była kierowana na te adresy, wyparowuje, zamiast zostać ponownie wykorzystana.

Problem, dotyczy bardzo wielu witryn i jak widzisz, jest wielopoziomowy. Dlatego dzisiaj pomogę Ci skutecznie się z nim uporać.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Wywiad: od zera do pozycjonera

Tym razem będzie dość nietypowo jak na mojego bloga. Zapraszam Cię do przeczytania wywiadu z Anną Lewandowską, jedną z uczestniczek moich szkoleń seo, która wychodząc od zerowej wiedzy na temat seo, była w stanie wprowadzić stronę do Top3 Google i Google Maps na najważniejsze frazy. Jak to zrobiła?

Mam nadzieję, że ta historia będzie dla Ciebie inspirująca i zachęci do pracy nad pozycjonowaniem swojej strony.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.8/5 (10 votes cast)

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.