Narzędzia seo do wyszukiwania/analizy słów kluczowych

Ten materiał jest pierwszym z całego cyklu, w którym będzie mowa o narzędziach seo.

W świecie SEO, gdzie konkurencja jest zacięta i algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, kluczem do utrzymania pozycji na czele wyników wyszukiwania jest innowacyjność i ciągłe dostosowywanie się.

To właśnie od wyszukiwania fraz kluczowych rozpoczyna się wszelkie działania seo. W tym miejscu badamy daną niszę, jej konkurencyjność, sprawdzamy potencjał fraz kluczowych do generowania ruchu, określamy, gdzie jesteśmy i jakie są nasze cele w kontekście działań seo, analizujemy trendy, poszukujemy szans na zdobycie pozycji Top10 dla kolejnych fraz.

W procesie pozycjonowania słowa kluczowe odgrywają ogromną rolę. A jak wybrać te najcenniejsze? Tutaj przychodzą nam z pomocą narzędzia seo, którym przyjrzę się w tym materiale, skupiając się zarówno na tych płatnych, jak i bezpłatnych.

Niezależnie od tego, czy jesteś specjalistą seo, czy amatorem, to znajdziesz coś dla siebie. Zapraszam do zapoznania się z artykułem.

czytaj dalej

Wp Rocket – ekspresowa optymalizacja szybkości Twojego WordPress’a

Czy wiesz, że każda sekunda ładowania się Twojej strony powyżej wartości 2 sekund to ryzyko ogromnych strat?

Szybkość ładowania stron, w czasach tak mocno rozwiniętego rynku mobilnego, ma kluczowe znaczenie. Użytkownicy są coraz bardziej niecierpliwi, a i Google od 2010 roku bierze to pod uwagę, jako czynnik rankingowy. Wolno ładująca się strona (leniwe ładowanie, ang. lazy load) to mniejszy ruch, więcej odrzuceń, ograniczenie konwersji, przychodów z Twojej strony.

Niestety bardzo często optymalizacja czasu wczytywania strony bywa czasochłonnym i niełatwym zajęciem dla Twojego programisty. Może to wymagać sporej ilości jego pracy, a także… Twojego grubego portfela, jeśli chcesz, żeby wprowadzone zmiany (wyczyszczenie pamięci podręcznej i wiele innych) zrobiły dobrą robotę dla strony.

W ostatnim czasie również musiałem uporać się z kwestią czasu wczytywania strony. Trafiłem jednak na wtyczkę do WordPress Wp Rocket, która rozwiązała ten problem w 100%, dosłownie w kilka minut. To dla mnie prawdziwa rewolucja, dlatego dzisiaj przedstawię Ci to niezwykłe narzędzie, które może okazać się bardzo pomocne również dla Ciebie.

czytaj dalej

Pozycjonowanie long tail (długi ogon), co to jest i jak je stosować?

Pozycjonowanie long tail to metoda optymalizacji treści pod kątem słów kluczowych długiego ogona, czyli fraz szczegółowych, zawierających intencje o małej liczbie wyszukiwań. Zupełnie odwrotnie niż frazy short tail, które są bardzo ogólne, o dużej liczbie wyszukań i najczęściej krótsze.

Frazy long tail są dużo mniej popularne, skoncentrowane na konkretnym zapytaniu użytkownika, dzięki czemu trafiamy do bardzo konkretnej grupy docelowej, a to sprawia, że da świetne efekty.

Pozycjonowanie na długi ogon (long tail) polega na wykorzystywaniu dużej liczby, mało konkurencyjnych fraz kluczowych w treściach naszej strony. Skupienie na tym, aby dana treść była zoptymalizowano pod konkretną frazę oraz konkretne zapytanie użytkownika, pozwala nawet mało popularnym stronom uzyskać świetne rezultaty. Duża liczba takich fraz long tail w Top10 Google zrekompensuje Ci niepozycjonowanie się na frazy short tail np. ze względu na zbyt mocną konkurencję.

czytaj dalej

Jak prowadzić blog w sklepie internetowym skutecznie dla seo

Obecnie prowadzenie bloga dla sklepu internetowego to nie ciekawostka, ale element niezbędny w kampanii marketingowej e-commerce, który pozwala na zbudowanie zaufania, kreowanie marki, wizerunku eksperta, zwiększenie ruchu i pozycji w Google. To też finalnie sposób na zbudowanie świetnego narzędzia sprzedażowego. Paradoksalnie zwykły blog to wielkie wsparcie dla profesjonalnego content marketingu.

Bez względu na to, czy jest to sklep z oświetleniem, produktami dla kotów, czy elektroniką, blog będzie dobrym źródłem do pozyskiwania potencjalnych klientów i pogłębiania relacji z obecnymi.

W tym artykule przedstawię Ci m.in.:

  1. 10 powodów, dla których warto prowadzić bloga,
  2. jak krok po kroku poprowadzić taki blog,
  3. jakie narzędzia pomogą Ci robić to efektywniej,
  4. jakie błędy pojawiają się najczęściej podczas pisania bloga.

Z tego artykułu dowiesz się jak prowadzić blog, który co miesiąc będzie dostarczał do Twojego sklepu tysiące potencjalnych klientów.

czytaj dalej

Czy i kiedy seo się opłaca?

W sprawie współpracy zgłaszają się do mnie przeróżni klienci: mali lokalni, więksi np. właściciele sklepów, którzy działają na terenie całej Polski, a także tacy, którzy dopiero zaczęli swoją przygodę z biznesem w sieci…

Części z nich proponuję współpracę, części zalecam zastanowienie się, czy seo będzie najlepszą drogą, a części zupełnie odmawiam, nie widząc potencjału w seo, ewentualnie polecam np. Google Ads, czy FB Ads.

Dzisiaj pomyślimy komu, kiedy i dlaczego opłaca się (lub nie opłaca) korzystać z usług seo.

Jakie elementy decydują o tym, czy warto inwestować w seo, czy też nie lepiej z niego zrezygnować. Co należy brać pod uwagę? Z pewnością będzie to wielkość rynku, jego konkurencyjność, ocena Twoich możliwości, budżetu na działania seo… O czym koniecznie musisz pamiętać?

czytaj dalej

AI SEO, czyli jak sztuczna inteligencja pomoże Ci w pozycjonowaniu?

Sztuczna inteligencja (AI; artificial intelligence) to rodzaj technologii, stworzonej po to, aby umożliwić maszynom wykonywanie złożonych zadań np. analizowanie danych, w sposób podobny do tego, w jaki robią to ludzie.

Praca AI polega na przetwarzaniu dużych ilości danych i uczeniu się z nich. O ile AI może być trudno zastąpić człowieka w tworzeniu najwyższej jakości treści czy w pracy kreatywnej, o tyle może świetnie sprawdzić się w automatyzacji różnych procesów związanych z pozycjonowaniem stron internetowych.

W tym materiale napiszę o tym jak AI może Ci pomóc w seo.

czytaj dalej

Content hub – co to jest i jak to dobrze wykorzystać w seo?

Nie zawsze istnieje tylko jednak droga do celu. Również w seo da się znaleźć ścieżki mniej uczęszczane, ale przydatne i prowadzące do dobrych rezultatów. Zdarza się, że w każdej dziedzinie biznesowej i nie tylko pojawiają się tematy, które pozornie nie są powiązane z podstawowym zagadnieniem. Jeśli jednak przyjrzysz im się bliżej, okazuje się, że dzięki nim możesz naprawdę wiele zyskać i rozwinąć swoje działania na poziomie wyższym niż Twoi rywale. Takim zjawiskiem jest wykorzystanie content hubów w nowoczesnym seo.

Gdy wziąłem się za pisanie o content hubach, w mojej głowie zaświtała myśl, że gdzieś już się z tym spotkałem. I wtedy mnie olśniło. Było to ze 20 lat temu na szkoleniu u Piotrka Majewskiego z marketingu. Wówczas jednak zupełnie nie rozpatrywano tego tematu w kontekście seo. Prowadzący wspominał o wortalach, czyli stronach o wąskiej tematyce.

Teraz widzę, jak wielki potencjał drzemie w content hubach – z ich pomocą da się osiągać naprawdę dobre rezultaty w seo. Chcesz dowiedzieć się, jak to zrobić skutecznie? Koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł.

czytaj dalej

Jak sprawdzić frazy kluczowe Twojej konkurencji?

Gdy masz z kimkolwiek w czymkolwiek konkurować, to analiza jego słabych i mocnych stron jest kluczowym elementem. Pozwala ocenić Twoje szanse w tym starciu, by podejmować walkę tylko wtedy, gdy są one wysokie.

W seo możesz analizować konkurencję m.in. pod względem fraz kluczowych, treści, optymalizacji, linków… ja dzisiaj zajmę się pierwszym z tych elementów, od którego zawsze zaczyna się rozmowy, czyli na wyborze fraz kluczowych.

Dowiesz się, dlaczego obowiązkowo taka analiza powinna zostać przeprowadzona, jak ją zrobić samodzielnie. Przedstawię Ci także szereg narzędzi, które będą w tym pomocne.

czytaj dalej

10 powodów, dla których klienci rezygnują z usług seo

Zmiana agencji czy freelancera od seo przez klientów to nic niezwykłego i naprawdę zdarza się często. Wielu z nich rezygnuje ze współpracy, jak tylko wygaśnie umowa, bo… o tych powodach za chwilę.

Dla klienta jest to mocno niekomfortowe, bo stracił np. pieniądze czy dużo czasu na nieefektywne działania seo. A teraz ponownie musi marnować kolejne dni czy miesiące na szukanie nowej osoby do seo. Bywa to tym większym wyzwaniem, że co najmniej raz już “się naciął”.

Dla seo utrzymanie obecnego klienta niesie dużo mniejsze koszty niż pozyskanie nowego. Szczególnie jeśli mówimy o kliencie, który będzie płacił przez kolejny rok kilka tysięcy złotych miesięcznie. Zatem poprawa jakości pracy nad utrzymaniem klienta wychodzi wszystkim na dobre.

Powyższe natchnęło mnie do tego, aby przygotować materiał, w którym zbiorę powody rezygnacji klientów ze współpracy z seo oraz możliwe rozwiązanie tych problemów, aby oszczędzić wszystkim nerwów, czasu i pieniędzy. W końcu w niemal każdej branży, również w seo, czas to pieniądz.

Co zatem można zrobić? Co zyskasz po przeczytaniu tego artykułu?

Jeśli jesteś klientem seo, to znajdziesz tutaj najczęstsze problemy, z którymi możesz się borykać, gdy nawiążesz współpracę z seo. Na co uważać, co powinno wzbudzić Twoje zainteresowanie, żeby poprawić jakość współpracy lub… jak najszybciej znaleźć nowego specjalistę.

Jeśli jesteś specjalistą seo, to ten materiał uświadomi Ci najczęstsze problemy oraz przedstawi sposoby ich rozwiązania, aby współpraca mogła trwać długo i przyjemnie.

czytaj dalej

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.