Darmowy audyt seo? Wykonaj go samodzielnie!

Audyt seo, to bardzo ważny element w pozycjonowaniu, który wiele osób zupełnie bagatelizuje. Następstwem tego są nieskuteczne kampanie seo, stracony czas i przepalone budżety klientów. Sporo firm pomija audyt strony www, ze względu na duże koszty i ogrom pracy, którą trzeba wykonać przy wdrażaniu zaleceń optymalizacyjnych.

Warto jednak pamiętać o tym, że Google od kilku lat, coraz bardziej zwraca uwagę na problemy z optymalizacją i UX stron, bo ich celem jest dostarczenie odpowiedzi na zapytania wpisywane w wyszukiwarkę Google przez internautów. Dlatego chcą, by w wynikach wyszukiwania wyświetlały się strony, które najlepiej odpowiadają na ich zapytania. Oczywiście strony te muszą działać sprawnie i szybko (pamiętaj, szybkość ładowania strony internetowej jest bardzo ważna). Do tego przydaje się audyt stron www.

Jeśli zależy Ci na efektywnych działaniach pozycjonerskich, to audyt seo będzie niezbędny. Dzisiaj pokażę Ci, po co robić taki audyt strony internetowej, kiedy i kto powinien go zrobić oraz czy warto przeprowadzić choćby samodzielnie darmowy audyt seo strony internetowej.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.7/5 (16 votes cast)

Jak agencje seo, pogrywają z klientami – case study

Prowadzę tego bloga od ponad 10 lat i w tym czasie mnóstwo osób prosiło mnie o sprawdzenie, co się dzieje, że agencja seo pracuje dla nich np. od roku, ale nie widać żadnych efektów współpracy. Analizowałem wiele takich przypadków i nie da się ukryć, że brak efektów, to nie był wybryk ze strony Google, a raczej niekompetencja agencji lub chęć oszczędności i wyciągnięcia z klienta ostatniego grosza.

W tym artykule pokażę Ci, na przykładzie robionych przeze mnie raportów, dlaczego w sklepach klientów nie było widać efektów działań seo, prowadzonych przez agencje.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.2/5 (5 votes cast)

Keyword Hero – odkryj not provided w Google Analytics

W 2011 roku w Google Analytics ukryto większość słów kluczowych (ponad 80%), które wcześniej pozwalały właścicielom stron na dokładną analizę. Od tamtej pory, zamiast nich, możesz zobaczyć “not provided”. Pamiętam, że delikatnie mówiąc, nie byłem tą informacją zachwycony. Brak informacji na temat słów kluczowych, po których internauci wchodzą na moją stronę, wydawał się sporym problemem.

Teoretycznie mogę je sprawdzić w Google Search Console (o czym napiszę dalej), ale co z informacjami np. o tym:

  • które z fraz prowadzą do konwersji?
  • jak konwertują?
  • jaki mają współczynnik odrzuceń…
  • a w sklepach wręcz, która fraza ile generuje transakcji i jakie konkretnie przynosi przychody?

To kluczowe dane, które Google nam odebrało, zastępując je not provided. A mogą one mieć bardzo duży wpływ na binez. Dziś przedstawię Ci oprogramowanie Keyword Hero, które odkrywa not provided oraz pokazuje słowa kluczowe i frazy.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Błąd 404 i jego wpływ na seo. Jak znaleźć i naprawić!

Strona błędu 404 pokazuje się internaucie, gdy dany zasób nie został odnaleziony. Zamiast niego pojawia się strona zastępcza. Co to oznacza w praktyce? Internauta chce wejść na stronę A, ale trafia na mało atrakcyjną stronę z błędem 404. Wzbudza to niechęć, a potencjalny klient lub czytelnik często po prostu wychodzi ze strony. Może to prowadzić do dużych strat zwłaszcza gdy takich błędów jest wiele.

Od strony bota Google, też nie wygląda to najlepiej. Bot przeznacza swoje zasoby na skanowanie wielu stron, które kierują do błędu 404. Z czasem może ograniczyć swoje wizyty na takiej stronie.

Treści na tych stronach nie są dostępne, pozycje spadają i ewentualna moc seo, która była kierowana na te adresy, wyparowuje, zamiast zostać ponownie wykorzystana.

Problem, dotyczy bardzo wielu witryn i jak widzisz, jest wielopoziomowy. Dlatego dzisiaj pomogę Ci skutecznie się z nim uporać.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Wywiad: od zera do pozycjonera

Tym razem będzie dość nietypowo jak na mojego bloga. Zapraszam Cię do przeczytania wywiadu z Anną Lewandowską, jedną z uczestniczek moich szkoleń seo, która wychodząc od zerowej wiedzy na temat seo, była w stanie wprowadzić stronę do Top3 Google i Google Maps na najważniejsze frazy. Jak to zrobiła?

Mam nadzieję, że ta historia będzie dla Ciebie inspirująca i zachęci do pracy nad pozycjonowaniem swojej strony.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.8/5 (10 votes cast)

SEO Case study od 0 do 12.000 użytkowników miesięcznie

Do tej pory publikowałem case studies sklepów moich klientów. Tym razem przykład będzie dotyczył mojego serwisu. Pokażę Ci, jak od zera zbudowałem ruch z Google na poziomie 10 000 wizyt miesięcznie. Tym razem ujawnię też budżet projektu.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Optymalizacja sklepu internetowego – 13 błędów technicznych – sprawdź, czy masz je u siebie

Artykuł zaktualizowany 10.2023

Zdarza się że, mimo pozycjonowania sklepu internetowego przez agencję seo, freelancera czy Ciebie samego, upływającego czasu i topniejącego budżetu, nie widać efektów i Twój sklep nie zarabia tyle, co powinien, ani nie zajmuje wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania Google.

Powodów takiego stanu rzeczy może być mnóstwo, a w tym artykule wymienię 13 najczęstszych błędów technicznych, które zaobserwowałem podczas robienia seo. To właśnie przez nie Twój sklep może nie zajmować pozycji w Top10 Google, a przy tym nie generować ruchu i nie przyciągać potencjalnych klientów. Co zatem możesz zrobić pod kątem seo, by sklep internetowy wyprzedził Twoich potencjalnych rywali z branży?

Sprawdź, w czym tkwi problem, jeśli chcesz, aby Twoja strona generowała większe przychody i była wysoko w wynikach wyszukiwań Google. Jak powinna wyglądać prawidłowa optymalizacja sklepu internetowego?

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (4 votes cast)

Jak wybrać agencję seo?

Artykuł zaktualizowany 10.2023

Prowadzę mnóstwo konsultacji seo, podczas których analizuję, co agencje, lub specjaliści seo zrobili, albo czego nie zrobili, że seo nie działa. Nieświadomy klient przez rok, niekiedy nawet dłużej płacił, efektów nie było, a firma nie chciała mówić, co zrobiła, zasłaniając się swoim know-how. Postawmy sprawę jasno. Niestety często agencja wykorzystywała jego nie wiedzę. A to wszystko ze względu na wybór nieodpowiedniej firmy seo do współpracy.

Zatem każdy, kto decyduje się na zlecenie działań seo, powinien odpowiedzieć sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście, ważne pytanie: “jak wybrać agencję seo?”.

Uprzedzam, że to nie będzie łatwa decyzja, ale postaram się w tym artykule zebrać wszystkie najważniejsze informacje, aby pomóc Ci zmniejszyć ryzyko, że trafisz na niewłaściwą agencję seo do obsługi Twojej firmy i pomóc Ci odpowiedzieć na pytanie jak wybrać firmę seo?.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.7/5 (3 votes cast)

Seo case study – zwiększenie ruchu z seo o 46,55%

Dziś zapraszam Cię do zapoznania się z moim kolejnym seo case study (pierwszy tutaj >>), w którym pokażę Ci, jak poprawiliśmy widoczność sklepu w Top10 Google o 37,05% oraz ruch o 43,61%.

czytaj dalej
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.