Czy pozyskane linki działają? ChuckLink monitoruje je 24 h/7

monitoring linków chucklink

Kilka dobrych lat temu, kiedy ilość pozyskiwanych linków miała kluczowe znaczenie dla pozycji strony w Google, mało kto zwracał uwagę na ich jakość. Pozyskiwało się je na masową skalę, wszelkimi możliwymi automatami.

Później Google zrobiło spore porządki, filtrując mnóstwo domen, które nadużywały linkowania i zaczęto zwracać coraz większą uwagę na jakość linków, optymalizację witryn…, co z kolei wpłynęło dość mocno na zwiększenie cen usług w branży seo.

Lukę na biznes dla siebie znalazły firmy takie, jak opisywany
przeze mnie kiedyś WhitePress czy LinkHouse, pośredniczące w wymianie miejsc na publikację artykułów gościnnych pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą.

Jak działają takie serwisy? W wyszukiwarce wpisujesz interesującą Cię branżę, parametry stron i w kilka sekund otrzymujesz serwisy, potencjalnie mogące z Tobą nawiązać współpracę w zakresie linkowania, oczywiście odpłatnie.

Jedni korzystają z platform, inni robią samodzielny research, dzięki czemu potrafią znaleźć linki bardziej unikalne, często zupełnie bezpłatnie… Metody są różne, jednak tak czy siak, to jeden z największych kosztów w kampanii seo.

Według badania LinkHouse, dotyczącego link buildingu w Polsce z 2018 roku, aż 48% budżetu seo jest przeznaczane na linkowanie.

Do czego służy ChuckLink?

Sam prowadzę kampanie seo dla klientów i na linkowanie poświęcam sporo czasu i wydaję niemałe kwoty, dlatego z czasem zacząłem się zastanawiać, czy te linki, w które tak wiele zainwestowałem, po 3 miesiącach, czy pół roku dalej istnieją? Czy wydawcy działają uczciwie i ich nie usuwają? A co jeśli serwisy padają?

Rozpocząłem poszukiwania jakiegoś narzędzia do monitorowania w chmurze pozyskanych linków i… takiego nie znalazłem. Linków pojawiało się coraz więcej, a ja nie miałem pewności, jaka ich część dalej istnieje. Dlatego poprosiłem programistę, aby przygotował skrypt, który będzie to ogarniał. Tak powstał serwis o wstępnej nazwie ChuckLink.

ChuckLink służy do codziennego monitorowanie działania pozyskiwanych przez Ciebie linków. Dzięki temu, w razie problemów z nimi, zawsze szybko otrzymujesz informację i możesz reagować jeszcze zanim Twoja witryna spadnie w Google.

Przygotowałem go na własne potrzeby, później udostępniłem kilku osobom z grupy Top Seo MasterClass, a teraz postanowiłem się podzielić tym narzędziem z Tobą 🙂

Konstruktywna krytyka jest mile widziana. Narzędzie na razie udostępniam zupełnie bezpłatnie. Kto chce, ten korzysta, kto nie chce, nie musi nic robić 🙂

Funkcje ChuckLink

Wiesz już, do czego służy ChuckLink, dlatego przedstawię teraz jego funkcje.

1. Projekty

W pierwszym panelu masz możliwość: zarządzania projektami, oraz podglądu liczby linków w każdym z nich (aktywnych, nieaktywnych), % sprawdzonych dzisiaj linków, oraz linki m.in. do wykresów, czy wyświetlenia wszystkich linków.

Po przejściu do listy linków, możesz filtrować je za pomocą wielu parametrów, usuwać, sprawdzać ponownie, jeśli jakiś przestał działać, edytować lub eksportować.

2. Użytkownicy

Każde zakładane konto jest managerskie ze wszelkimi funkcjonalnościami. Możesz również utworzyć konto dla pracownika i przypisać go do konkretnych projektów, już z bardziej ograniczonymi prawami.

3. Dodawanie linków – 2 tryby

W ChuckLink masz możliwość dodawania linków w trybie:

  • ręcznym, nadaje się on do dodawania 1 czy 2 linków,
  • importu z pliku CSV, z czego sam najczęściej korzystam.

Na razie, nie wdrożyliśmy importu linków z GSC, Majestic czy Ahrefs. Czy się pojawi, będzie to zależne od zainteresowania narzędziem.

Przy dodawaniu linków, masz możliwość określenia terminu jego ważności, aby ChuckLink przypominał Ci e-mailowo o konieczności jego odnowienia.

Dodatkowo w przypadku, gdy jakieś linki w danym projekcie przestają działać, to otrzymujesz e-mail z ich wykazem, a po zalogowaniu w ChuckLink na liście projektów, widzisz ikonę ostrzegawczą, która informuje, że są jakieś niedziałające linki.

4. Szybkie sprawdzanie linków

Od tego tak naprawdę, zaczął się ChuckLink kilka lat temu. Był dostępny dla uczestników szkolenia “Top Seo MasterClass”, teraz jednak uznaliśmy, że jego funkcjonalność powinna zostać rozbudowana.

Szybkie sprawdzanie polega na tym, że wprowadzasz listę adresów url zawierających link do Twojej strony, np. raport z marketingu szeptanego, adres do jakiej strony prowadzą linki i po kilkunastu sekundach otrzymujesz informacje o tym, czy dany link jest na stronie, jaki jest anchor tekst oraz czy są to linki DoFollow czy NoFollow.

Efekty działania ChuckLink’a

Po roku dodawania linków do ChuckLink mogę powiedzieć, że średnio na projekcie znika nam:

  • 5 artykułów gościnnych o wartości powyżej 1.000zł netto do 2.000,
  • 5 artykułów eksperckich,
  • 100-200 linków z marketingu szeptanego.

Dzięki tym informacjom podjęliśmy dalsze decyzje:

  • jeśli ważność linka minęła, a był to dla nas wartościowy link, wykupiliśmy go ponownie,
  • jeśli wykupiony link był bezterminowy pisaliśmy do wydawcy w sprawie jego przywrócenia,
  • podjęliśmy też decyzję o bardzo mocnych ograniczeniu linków z marketingu szeptanego, gdyż to może wpływać na niestabilność pozycji strony w Google.

Podsumowanie

Soft jest prosty i dostosowany do moich potrzeb, jeśli ktoś ma ochotę z niego skorzystać, to zapraszam. Wewnątrz jest możliwość zgłoszenia wszelkich problemów technicznych (z pewnością jeszcze jest wiele do poprawienia) oraz pomysłów na jego rozwój.

Soft jest w fazie beta i cały czas pracujemy nad kolejnymi funkcjonalnościami, których sam coraz częściej potrzebuję 🙂

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

8 komentarzy

napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.