Optymalizacja Seo WordPress’a – jak to robić skutecznie

optymalizacja seo wordpressa

WordPress to jeden z najpopularniejszych systemów CMS na świecie. Zawdzięcza to swojej prostocie i łatwości działania, a także ogromnemu wsparciu i stałemu rozwojowi. Jeśli wybierzesz właśnie to rozwiązanie, możesz skorzystać z gotowych szablonów i pluginów, które zapewniają niesamowite możliwości i skutecznie poprawiają działanie strony.

WordPress jest często postrzegany jako jeden z najlepszych systemów CMS pod kątem seo, ze względu na jego dobrą optymalizację. Ale… dzięki konfiguracji i, jak wcześniej wspomniałem, zastosowaniu pluginów, możesz wykonać dodatkową optymalizację WordPressa, by uzyskać jeszcze lepsze efekty pozycjonowania w wyszukiwarce Google.

Z tego materiału dowiesz się, co i jak zoptymalizować w WordPress, aby pozycjonowanie było jeszcze skuteczniejsze, a Twoja strona zyskała wiele pod kątek prędkości działania.

Optymalizacja WordPress na Twojej stronie – najważniejsze elementy

W tym materiale opowiadam o tym, jak powinna wyglądać optymalizacja WordPress. Wspominam o bardzo wielu wtyczkach, jednak nie omawiam każdej z nich, bo artykuł byłby niesamowicie długi. Tutoriale dotyczące każdej z nich znajdziesz w Google, co na pewno pozwoli Ci na głębsze zrozumienie tematu, przez co Twoja optymalizacja WordPressa będzie jeszcze skuteczniejsza. Najczęściej w materiałach pokazuję screeny z wtyczki Yoast seo, którą omówiłem na blogu w artykule “Yoast seo – optymalizacja seo wordpressa”.

1. Wybór hostingu pod Twoją stronę internetową

Warto wybrać szybki i stabilny hosting dla Twojego WordPressa spełniający choćby minimalne wymagania dla tego systemu CMS. Obecnie jest to PHP w wersji 7.4 lub wyższej, MySQL w wersji 5.7 lub wyższej, wsparcie HTTPS. Pamiętaj, że zastosowanie dobrego hostingu odbija się na lepszej prędkości strony.

Możesz skorzystać z firm, które specjalizują się w usługach hostingowych dla WordPressa, jak polski JDM. Zanim ta usługa powstała, jej założyciel Paweł Mołodecki zajmował się optymalizacją tego bloga i robił to naprawdę świetnie.

2. Włącz indeksowanie

Aby Google mógł zaindeksować Twoją stronę na WordPressie, zacznij od włączenia jej indeksowania w: Ustawienia > Czytanie > sekcja Widoczność w wyszukiwarkach > i upewnij się, że nie masz zaznaczonej opcji: Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny.

Dla pewności, możesz też sprawdzić na serwerze plik “robots.txt”, czy nie zawiera zapisu

User-agent: * Disallow: /

co oznacza, wytyczną dla botów jako nieindeksowanie Twojej strony.

3. Wybór szablonu pod kątek prędkości działania

O czym pamiętać podczas optymalizacji WordPressa? Wybierany szablon powinien działać szybko. Oczywiście możesz próbować później go optymalizować, jednak zalecam, aby korzystać od razu z takich dobrze działających, zanim zainstalujesz do nich dziesiątki wtyczek, które jeszcze bardziej je obciążą.

Przed zakupem / pobraniem szablonu, sprawdź go choćby w narzędziu Google Page Speed Insight. Od razu zobaczysz, jak szybko działa, czy nie ma z nim jakichś problemów, np. nie został dostosowany pod Web Core Vitals. To prosty krok na drodze do tego, żeby Twoja strona działała szybko i sprawnie.

To już standard, ale jednak wspomnę, że szablon musi być responsywny tzw. dopasowywać się rozmiarem do wielkości ekranu, na jakim jest wyświetlana strona. To bardzo ważne, bo obecnie więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych niż stacjonarnych. Złe doświadczenia użytkownika z Twoją stroną na urządzeniu mobilnym mogą spowodować negatywną ocenę Twojej strony przez Google. Pamiętaj, że ranking pozycji ustala się na podstawie urządzeń mobilnych. Jeśli nie zdecydujesz się na responsywny szablon, optymalizacja strony nie pomoże w uzyskaniu lepszej widoczności.

4. Prędkość ładowania strony WordPress

Czas ładowania strony WordPress decyduje o tym, czy użytkownik się z nią zapozna, czy opuści bezpowrotnie, zanim zdąży się ona załadować. Masz na to jakieś 2-3 sekundy…

To zatem istotna rzecz, gdy planujesz zoptymalizować WordPress dla danej witryny. Prędkość wczytywania się Twojej strony możesz sprawdzić, wykorzystując wcześniej wspomniane Page Speed Insight, ale również PingDoom Tools czy GTMetrix.

Jeśli Twój WordPress ładuje się wolno, to warto zainteresować się takimi wtyczkami, jak W3 Total Cache, Wp Super Cache. Tego typu wtyczki cache, mówiąc potocznie, zapisują Twoją dynamiczną stronę WordPress do statycznej, by wyświetlać ją użytkownikom dużo szybciej. To pozwoli Ci istotnie skrócić czas ładowania strony.

5. Wtyczka seo, a system WordPress

Specjalne wtyczki seo, jak YoastSeo, All in Seo Pack, All in One Seo bardzo ułatwiają optymalizację WordPressa. Znajdziesz w nich mnóstwo funkcji. Często zastępują one kilka innych wtyczek, z których musiałbyś skorzystać, by wykonać optymalizację Twojego WordPressa.

Wybierz jedną z nich i koniecznie skonfiguruj, bo sama ich instalacja niewiele pomoże, jeśli zależy Ci na skutecznej optymalizacji WordPress na swojej stronie.

W artykule “Yoast seo – optymalizacja seo wordpressa” opisałem co i jak pokolei w niej skonfigurować, aby wtyczka pomogła Ci w seo.

Na rynku jest mnóstwo wtyczek seo, a ja wymieniłem tylko kilka najpopularniejszych.

6. Struktura linków

Co jeszcze warto sprawdzić, aby optymalizacja WordPress przyniosła jak najlepsze rezultaty? Linki na Twojej stronie powinny być czytelne dla użytkownika i wyszukiwarek. Muszą też wskazywać na to, co znajduje się pod wskazanym adresem.

Od razu po instalacji WordPressa powinieneś przejść do zakładki: Ustawienia > Bezpośrednie odnośniki.

Domyślnie będzie wybrana pierwsza opcja: “https://twojadomena.pl/?p=123” raczej mało czytelna.

Sugeruję zmienić ją na: “https://twojadomena.pl/przykladowy-wpis”, lub “https://twojadomena.pl/kategoria/przykladowy-wpis”.

Dzięki temu, w adresie url pojawią się słowa użyte w tytule. A jeśli będzie miał on dobraną frazę kluczową, to znajdzie się również w adresie.

Jako separatora w adresie url używaj myślnika.

Dodatkowo, gdy przygotowujesz nową podstronę, po zapisaniu szkicu, WordPress daje Ci możliwość ręcznego poprawienia adresu url. Warto usunąć z niego zbędne słowa, znaki i skupić się przy budowie adresu url na pozycjonowanej dla danego adresu url frazie.

Przykładowo, artykuł “Senuto – wybieraj i monitoruj frazy, analizuj widoczność strony” nie zawiera wszystkich słów w adresie url, a jedynie najważniejsze słowo kluczowe: “Senuto” https://www.blog.gdaq.pl/2021/09/senuto/

Jeśli zdecydujesz się na zmianę adresów url na już działającej stronie www, nie zapomnij wykonać odpowiednich przekierowań ze starych adresów url na nowe.

7. Heading tags 1, a optymalizacja strony WordPress

Heading tags to najważniejszy (najczęściej największy) nagłówek, mówiący o tym, co użytkownik, oraz Google znajdą na konkretnej podstronie. W przypadku WordPressa dla kategorii jej nazwa powinna mieć nagłówek H1, a w przypadku artykułu, to jego tytuł powinien znajdować się w H1, bo one są najważniejsze.

Warto sprawdzić, czy w wybranym przez Ciebie szablonie to uwzględniono. Możesz to zweryfikować w kodzie strony, debuggerze lub dowolnej wtyczce seo do przeglądarki.

Zalecam stosowanie jednego nagłówka H1.

8. Poprawne używanie heading tags 2, 3…

Wiele osób wykorzystuje pozostałe nagłówki do wyróżniania części treści, jednak nie do tego one służą. Nagłówki heading tags zostały stworzone do budowania poprawnej struktury dokumentu, hierarchii.

Pomyśl o Twoim artykule / podstronie jak o pracy naukowej :). Jej tytuł to nagłówek H1, rozdziały, to nagłówki H2, podrozdziały znajdujące się w obrębie rozdziałów, to H3 i tak dalej.

Świetnie widać to na przykładzie spisów treści w moich artykułach. One są budowane właśnie z nagłówków heading tags.

9. Mapa strony – skuteczna optymalizacja WordPress

Mapa strony dla botów wyszukiwarek jest przygotowywana w formacie XML i zawiera ona listę wszystkich podstron Twojej witryny. Dzięki temu, Google nie musi crawlować całej Twojej witryny, ale wystarczy, że zajrzy do tego pliku i znajdzie w nim każdy jej adres url. To ułatwia Google dotarcie do tych adresów url i ich indeksację w wynikach wyszukiwania Google.

Dedykowaną do tego wtyczką jest XML Sitemap, jednak wcześniej wspomniane przeze mnie wtyczki seo, radzą sobie z automatycznym jej generowaniem bez żadnych problemów. Przykładowo Yoast Seo ma to w: Ogólne > Funkcje > Mapa strony XML > Włącz.

Taką sitemapę polecam też zgłosić w Google Search Console.

10. Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne pozwala botom Google efektywniej indeksować Twoją stronę.

10.1. Linkowanie ręczne

Jeśli tylko jest taka możliwość, linkuj do innych podstron w obrębie Twojej domeny, umieszczaj odsyłacze nie tylko na stronie głównej. Oczywiście rób to w sposób naturalny, nie upychaj linków na siłę. Przykładem niech będzie ten artykuł. Jeśli uznałem, że jakiś inny mój tekst może być dla Ciebie pomocny, to odwołałem się do niego i dodałem link. Dzięki temu, Ty zyskałujesz dostęp do dodatkowych materiałów, być może przeczytasz mój inny materiał, a i dla Google nie będzie to bez znaczenia.

10.2. Linkowanie z wtyczek seo

Linkowanie wewnętrzne możesz zautomatyzować poprzez stosowanie różnych wtyczek seo.

Przykładowo, na tym blogu mam wtyczkę Simple Related Posts Slider, która wyświetla linki z obrazkami innych artykułów z tymi samymi tagami lub opublikowanymi w tej samej kategorii w formie slidera.

Tego typu wtyczek znajdziesz z pewnością mnóstwo.

Inna wtyczka, z której korzystam, to Seo Auto Linker. To w nim zdefiniowałem, na jakie frazy WordPress jakie artykuły ma automatycznie linkować, gdybym sam o tym zapomniał.

10.3. Linkowanie z kategorii

Niezależnie od tego, czy prowadzisz bloga, sklep internetowy lub serwis newsowy, powinieneś na nim mieć kategorie. Nie tylko ze względu na użytkowników, żeby mogli je wygodnie przeglądać, ale też po to, by Google łatwiej do nich docierało.

Wyobraź sobie, że na moim blogu z ponad 400 artykułami nie ma żadnych kategorii. Żeby dotrzeć do materiałów sprzed 5 lat, musiałbyś się przeklikiwać przez mnóstwo stron paginacji.

Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, jeśli są kategorie. Przykładowo kategoria optymalizacja, w której opublikowałem ten artykuł, ma tylko 20 artykułów. Na stronie wyświetla się ich 10, co oznacza, że najstarszy artykuł w tej kategorii znajduje się na drugiej stronie. Żeby dotrzeć do starszych treści, od strony główne dzielą Cię tylko 3 kliknięcia. Naturalnie to pomaga znaleźć te materiały również botom Google.

10.4. Linkowanie z breadcrumbs

Breadcrumbs, tzw. okruchy chleba, to nawigacja, która pozwala Google i użytkownikom zorientować się, w jakim miejscu w strukturze Twojej strony się aktualnie znajdują. Poprawia to linkowanie kategorii, które również mogą być pozycjonowane, ale dla użytkownika to też zwiększenie funkcjonalności.

We wtyczce YoastSeo, ustawienia te znajdziesz w: Wyszukiwarki > Okruszki. Czasami, aby okruszki były widoczne, trzeba dokonać edycji szablonu.

Ponadto, jeśli przeprowadzisz wdrożenie danych strukturalnych do breadcrumbs, to możesz otrzymać dodatkowe wyróżnienie w wynikach wyszukiwań Google.

11. Wyłącz indeksowanie słabej jakości stron www

Możesz śmiało wyłączyć indeksowanie tych stron www, które Google może postrzegać jako słabej jakości, np. archiwum kategorii, tagów, dat…. Dzięki temu bot Google nie będzie marnował swoich zasobów i skupi się na indeksowaniu najważniejszych podstron.

W YoastSeo > Wyszukiwarki > Archiwa możesz wyłączyć wyświetlanie/indeksowanie, np. archiwum autora czy dat.

Jeśli prowadzisz stronę już od kilku lat, warto przejrzeć również stare materiały, które obecnie mogą być już nieaktualne lub po prostu nie odznaczają się dobrą jakością. Możesz je usunąć, przekierować na inne powiązane tematycznie, wyłączyć z indeksowania lub odświeżyć i dać im nowe życie.

12. Używaj parametru nofollow

Linkując do innych stron, pamiętaj, że przekazujesz im jakąś część mocy seo z Twojej domeny. Zastanów się, czy aby na pewno chcesz to zrobić. Jeśli nie, to wystarczy, że do linka dodasz parametr “nofollow” i po sprawie.

To jest powód, dla którego większość linków z komentarzy jest nofollow. Gdyby tak nie było, to właściciel strony, straciłby totalnie kontrolę nad tym, do jakich stron przekierowuje moc seo, a w przypadku dużej liczby komentarzy, ta moc seo bardzo by się rozwadniała, nie mówiąc już o zalewie spamerów 🙂

13. Strona z www czy bez?

Adresy URL Twojej witryny powinny być spójne. Jeśli zdecydowałeś się na adres bez przedrostka www, to stosuj takie rozwiązanie w obrębie całej witryny i upewnij się, że adresy z www zostały przekierowane na te drugie. W przeciwnym wypadku, pojawią się duplikaty stron pod dwoma adresami, a dla Google będą to strony skopiowane, czyli słabej jakości.

Którą opcję wybrać? To nie ma znaczenia, ale możesz zdecydować się na tę, która posiada więcej domen linkujących. Nie zapomnij jednak o przekierowaniach.

14. Ceryfikat SSL

Od kilku lat dla Google jest ważne, aby strony były zabezpieczone certyfikatem SSL. Kiedyś dotyczyło to tylko banków, teraz wszelkich stron.

Jeśli się do tego nie dostosujesz, to np. w Google Chrome, użytkownik może zostać poinformowany o wchodzeniu na niezabezpieczoną stronę.

Jeśli nie przetwarzasz jakichś wrażliwych danych, to możesz wygenerować bezpłatny certyfikat SSL Let’s Encrypt, dostępny u Twojego operatora hostingowego. Do konfiguracji w WordPress możesz użyć np. wtyczki Really Simple SSL.

15. Zoptymalizuj obrazy

Niezoptymalizowane obrazy bardzo często są przyczyną wolnego działania stron. A naturalnie Google za takimi nie przepada, więc jeśli będzie miał do wyboru umieszczenie na wyższej pozycji szybko działającej strony, oraz wczytującej się np. przez 20 sekund, to wiadomo, co wybierze.

WordPress jest bardzo prostym systemem CMS. Wiele osób, które z niego na co dzień korzystają, nie ma pojęcia, jakie znaczenie ma wielkość zdjęć. Przez to wrzucają zdjęcia w ogromnej rozdzielczości, ważące często po kilka MB bezpośrednio z aparatu lub telefonu komórkowego. Kilka takich zdjęć i Twoja strona waży 20 MB i wczytuje się stanowczo zbyt długo.

Przypominam, że dla potencjalnego internauty, odwiedzającego Twoją stronę, 10 sekund, to już może być zbyt długo i… w takiej sytuacji raczej zrezygnuje i ją opuści.

Warto zwracać uwagę na:

  • wagę pliku – dobrze gdyby materiał graficzny nie przekraczał 500KB, (do 1MB),
  • jego rozdzielczość – szerokość czy wysokość 1200px powinna być wystarczająca,
  • nazwę plików – możesz zawrzeć w niej frazę kluczową, choć przede wszystkim musi ona wykazywać, co znajduje się w pliku, a nie coś w stylu: “dscn685468468.jpg”, czyli zapis, który totalnie nic nie mówi,
  • alt – opis alternatywny zdjęcia powinien prezentować, co znajduje się na zdjęciu, tutaj też możesz przemycić frazę kluczową.

Jestem byłym grafikiem komputerowym, więc sam optymalizuję wszelkie materiały na bloga (z pomocą TinyPNG). Natomiast Ty możesz skorzystać z wtyczki, która będzie to robić automatycznie za Ciebie, np. Smush.

16. Treści

Celem Google jest wyświetlanie w wynikach wyszukiwania linków do stron, które są odpowiedziami na zapytania użytkowników, wpisywanymi do wyszukiwarki. Jeśli chcesz, żeby Twoja strona zajmowała topowe pozycje, to musisz dostarczyć mu najlepszych odpowiedzi, czytaj treści.

Oczywiście nie możesz zapomnieć o optymalizacji seo, dzięki, której Twoje treści mogą zająć topowe pozycje w Google i zapewniać bezpłatny ruch przez długie lata.

Aby to zrobić, powinieneś do artykułów dobierać frazy kluczowe, pod które będziesz je pisać, a później optymalizować. Nie będę się rozwodzić nad ich optymalizacją, a zaproszę Cię do materiału o SurferSeo, z którego sam korzystam na co dzień podczas optymalizacji wszelakich treści.

Twoje treści powinny być długie, wyczerpujące, aktualne, interesujące i angażujące użytkowników. Osobiście przywiązuję bardzo dużą wagę do treści i staram się, aby moje materiały były jednymi z najlepszych w polskiej seo blogosferze. To dzięki tym materiałom, po latach hobbystycznego pisania, próśb klientów, zająłem się seo zawodowo. Pojawiałem się gościnnie w różnych artykułach, wywiadach czy wykładach np. na uczelni MBA Asbiro.

Więcej na temat tego, jak przygotowuję treści, przeczytasz w moim artykule: “5-cio etapowa metoda pisania angażujących artykułów nie tylko pod seo”.

17. Title

Każda podstrona Twojego WordPress’a powinna mieć unikalny tytuł strony na około 60 znaków. Tak poinformujesz użytkownika i wyszukiwarki, co się na niej znajduje. Dobrze jeśli na początku zawrzesz frazę kluczową.

To bardzo krótki, ale cholernie ważny tag, który często decyduje o tym, czy użytkownik odwiedzi Twoją stronę, czy też nie, gdyż ma wpływ na CTR (współczynnik kliknięć do wyświetleń w Google).

WordPress ustawia title automatycznie, jednak we wtyczkach seo, możesz go zdefiniować ręcznie.

Pod edytorem tekstu w WordPress, znajdziesz opcję dostosowywania tagów title i description.

Jeśli wcześniej sprawdzisz, co znajduje się w wynikach Google na daną frazę kluczową i wyróżnisz jakoś swój title, to możesz na tym wiele zyskać.

Gdy wklejasz link w social mediach, np. na Facebooku, to automatycznie pobiera on tag title, co również może mieć spory wpływ na jego klikalność w tym kanale.

Tag title jest ponadto widoczny w oknie przeglądarki.

18. Description na stronach internetowych

Podobnie jak tag title, description powinien być unikalny dla każdej podstrony Twojego WordPressa. Jego długość to około 160 znaków, a więc masz dużo większe pole do popisu, aby przekonać potencjalnych internautów do odwiedzenia Twojej strony. Potraktuj to jako miejsce na reklamę.

Jest on dłuższy, ale mniejszy i wydaje mi się, że zwraca dużo mniejszą uwagę, jednak również może mieć wpływ na CTR.

Pamiętaj, że Google nie musi zastosować się do tagów title i description, które zdefiniowałeś, a może wybrać sobie z Twojej to, co według niego najlepiej ją opisuje.

19. Dane strukturalne

Dzięki danym strukturalnym, w zależności od rodzaju prowadzonej przez Ciebie strony, możesz ją dodatkowo wyróżnić w wynikach Google.

Np. dla sklepów internetowych możesz wyświetlić zdjęcie, breadcrumbs, cenę, dostępność, ocenę, liczbę recenzji…

Dla blogów datę publikacji, breadcrumbs, ocenę, liczbę głosów…

Według SearchEngineJournal.com wyniki z danymi strukturalnymi mogą mieć klikalność aż o 58% większą. To nie wymaga od Ciebie żadnej dodatkowej pracy, poza jednorazową konfiguracją.

Wyświetlanie danych strukturalnych możesz skonfigurować w dedykowanej do tego wtyczce, np. Schema, lub też w jednej z wtyczek seo.

Poza wszystkimi powyższymi radami polecam Ci instalację Google Analytics, Google Search Console, Senuto, które ułatwią analizę efektywności Twoich działań seo.

Optymalizacja strony WordPress – podsumowanie

W tym artykule przedstawiłem Ci kilkanaście elementów, na które warto zwrócić uwagę podczas optymalizacji Twojego WordPressa, jeśli chcesz uzyskiwać lepsze efekty w pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania.

Musisz mieć świadomość, że dobrze zoptymalizowany WordPress nie zastąpi pozyskiwania linków, czy przygotowywania zoptymalizowanych treści pod frazy kluczowe, a jest tylko jednym ze składowych elementów do skutecznego pozycjonowania.

Co dzięki niemu zyskasz? Poprawia funkcjonalność strony, oraz sprawia, że witryna internetowa jest lepiej przygotowana do dalszej pracy nad nią. Nie da się ukryć, że optymalizacja strony w ostatnich latach bardzo mocno zyskała w oczach Google. Niestety często jest pomijana w strategii pozycjonowania, a bez niej możesz stracić mnóstwo czasu i pieniędzy na nieskuteczne działania seo. To z kolei potrafi doprowadzić do mniejszego zainteresowania Twoją ofertą u potencjalnych klientów.

Zastosuj się do moich powyższych porad, jeśli właśnie zamierzasz zacząć stosować lub już wykorzystujesz ten najpopularniejszy system CMS i zobacz, jak łatwo możesz doprowadzić do optymalizacji WordPress w przypadku Twojej strony. Daj znać w komentarzu, jakie to dało efekty.

GD Star Rating
a WordPress rating system
Optymalizacja Seo WordPress'a - jak to robić skutecznie, 5.0 out of 5 based on 5 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

6 komentarzy

napisz komentarz
  • “12. Używaj parametru nofollow” – Osobiście uważam, że jeśli mam pewność co do strony do której linkuje i jest to np. strona wikipedii, gdzie wyjaśniono jakieś bardziej złożone pojęcie, to nofollow jest zbędne. Zresztą patrząc na chłopski rozum – jeśli ktoś wlepia gdzieś linka sam od siebie – czyli jest to wg google najbardziej naturalny link – to nie myśli o jakichś tam atrybutach nofollow itp. Ale jeśli na swojej stronie linkuje do np stron klientów – to już uważam nofollow za dobre posunięcie, bo nigdy nie wiadomo co tam może się pojawić.

    Zawsze było gadane, że linki to coś w rodzaju odsyłaczy do pracy źródłowej. Więc jeśli daję link do jakiegoś źródła, to uważam je za wartościowe i chce żeby przeszedł tam i robot google i użytkownik.

  • Fajnie skumulowana wiedza:)
    Każdy z punktów możnaby jeszcze rozwinąć i napisać osobny artykuł, dodając narzędzia testujące.
    Dorzuciłbym dwa linki (ad. 4, ad.15):
    1) Użyteczna checklista tego, co i jak można poprawić po stronie frontendu, aby aplikacja webowa (Worddpress też) działała sprawniej
    https://paper.dropbox.com/doc/Performance-Optimization-Strategy-in-2022-Addk8wccr1TuhKqzLW09b
    2) Optymalizacja animacji w aplikacjach webowych – co je spowalnia? co zrobić, aby było lepiej?
    https://www.freecodecamp.org/news/web-animation-performance-fundamentals/

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatności</a>.