Content marketing to przyszłość branży seo
Świetnym jego przykładem jest choćby ten blog na którym ja publikuję informacje na temat pozycjonowania stron, generuję na nim ruch i kreuję przez to wizerunek eksperta. Poprzez bloga, newsletter, webinary, socialmedia i inne metody buduje relację z potencjalnymi klientami oraz podtrzymuje ich zaangażowanie.
Bardzo ważne w content marketingu jest to, że Twoim celem ma być dostarczanie najbardziej wartościowej, użytecznej i pomocnej wiedzy nie zaś sprzedaż. Czytelnik musi zobaczyć, że troszczysz się o jego potrzeby, musi Ci zaufać, abyś mógł mu cokolwiek sprzedać.
Pierwszy raz o content marketingu dowiedziałem się…
Jak dziś pamiętam słowa Piotra Majewskiego, który na jednym ze swoich szkoleń powiedział “Jeśli chcesz zarabiać w internecie, chcesz się wykreować to pisz bloga, pomagaj ludziom.“. Wtedy nie do końca to jeszcze rozumiałem, ale wszedłem w to i zacząłem pisać o tym co mnie fascynowało i tak od 2009 roku prowadzę ów bloga. Dziś gdy mój blog odwiedza około 10 tyś osób miesięcznie wszystko stało się dla mnie jasne.
Content marketing to darmowy generator linków
Obecnie ruch na blogu w 78% pochodzi z wyszukiwarek i zawdzięczam to treściom, które na nim publikuję. Co lepsze artykuły bez mojego udziału pozyskują dla mnie linki i na tym właśnie polega cała zabawa w content marketing. Dzięki temu, że publikujesz wartościowe informacje czytelnicy przesyłają je znajomym, udostępniają w social media i na swoich blogach dzięki czemu zupełnie bezpłatnie w pełni naturalny sposób pozyskujesz linki. W czasach gdy Google coraz skuteczniej walczy ze spamem, albo próbuje 🙂 co raz więcej osób decyduje się na drogę white seo i tutaj pojawia się content marketing!
Content marketing szansą dla drobnych przedsiębiorców
Content marketing, pozycjonowanie i pr, te 3 elementy bardzo mocno zaczęły ze sobą współgrać. Jeśli firmom uda się dostrzec potencjał content marketingu, same zaczną pozyskiwać najlepszej jakości linki, a rola pozycjonera ograniczy się do konsultacji, aby firmy nie popełniały jakiś karygodnych błędów. Nie da się ukryć, że content marketing wymaga dużej inwestycji czasu i nie jest to reklama ppc, której efekty możemy dostrzec po kilku minutach. To długofalowa, przemyślana i bezpieczna pod względem seo strategia promocji firmy. Z drugiej strony zauważ, że content marketing daje ogromne możliwości małym firmom np. taka jak moja. Nie mam 50 tyś. co miesiąc na kampanie reklamowe jak wielkie korporacje, ale dzięki dzieleniu się z innymi regularnie moją wiedzą dużo mniejszym kosztem jestem w stanie zgarnąć kawałek tortu.
Matt Cutts jednak nie ściemniał 🙂
Mnie jako osoby z branży seo fascynuje to, że to o czym całe lata trąbił Matt Cutts staje się rzeczywistością. Dostarczanie naszym potencjalnym klientom wartościowego contentu samoczynnie generuje linki! Toż to prawdziwy white hat! Kiedyś jak się pytano “Ty, co to jest white hat?” ciężko było odpowiedzieć na to pytanie, ale dla wielu black seo było automatyzowaniem pewnych działań. Czyli katalogowanie ręczne było white hat 🙂 katalogowanie automatem black hat, zakładanie profili ręczne white, automatem blackhat 🙂 Po latach wydaje się, że white hat naprawdę istnieje. Jest to tworzenie najbardziej użytecznej treści dla Twojej grupy docelowej, którą sami odbiorcy podlinkują (miejmy nadzieję, że nie automatami 🙂
Najważniejsze w content marketingu jest…
Kluczowym elementem content marketingu jest rozpoznanie potrzeb, oczekiwań, bólów odbiorcy. Musisz wiedzieć kim dokładnie jest Twój najlepszy klient? Jakie ma problemy? Ile ma lat? Gdzie mieszka? Gdzie bywa? Co czyta?… Dobre rozpoznanie pozwoli Ci lepiej dopasować medium, którym będziesz się posługiwał i treści jakie będzie publikował, a za najlepsze jako zapłatę możesz otrzymać komentarz, kontakt czy też link do strony, natomiast pamiętaj, że seo jest tylko efektem ubocznym.
Content marketing to co najmniej 26 typów treści
Jak wynika z badań Content Marketing Institute przeprowadzonych w Ameryce jest 26 możliwości publikacji naszych treści. Wśród najpopularniejszych metod content marketingu znajdziesz:
- SocialMedia
- Artykuły na Twojej stronie
- Newslettery
- Blogi, materiały video, artykuły na innych stronach, webinary, infografiki…
Ja od wielu lat z powodzeniem korzystam z bloga, natomiast na początku roku wdrożyłem też regularny newsletter, a od czasu do czasu publikację materiałów video i webinarów co świetnie się uzupełnia i wzajemnie promuje. Gdy na blogu pojawi się nowy wpis wysyłam e-mail do mojej listy, gdy zaś organizuję szkolenia mogę wysłać mailing, napisać o tym na facebooku, blogu czy nagrać film promocyjny na YouTube. Wśród moich czytelników są osoby, które lubią bloga, inne wolą newsletter, a jeszcze inne video i dzięki publikacji wartościowych informacji na różne sposoby, udaje mi się zwiększyć ich zasięg, widoczność mojej osoby/marki w internecie i pozyskiwać więcej klientów. Muszę przyznać, że byłem bardzo mile zaskoczony regularną publikacją newslettera, który wprowadził moją firmę na wyższy level dzięki dużo lepszemu kontaktowi z czytelnikami. To tutaj dowiedziałem się co ich boli, jakie mają problemy, jak mogę im pomóc i mogę być z nimi w stałym kontakcie.
Czy warto stosować content marketing?
Jeśli zapytałbyś mnie “czy warto stosować content marketing?”. Bez zastanowienia powiem, że TAK! To m.in. dzięki content marketingowi dzisiaj mogę robić zawodowo to co sprawia mi największą frajdę. Nie da się ukryć, że nie jest to łatwa i szybka metoda (mi zajęło to kilka lat), ale to właśnie dzięki temu masz szansę zaistnieć, bo innym się nie chce! Bo innym nie starczy siły! Myślę, że przekonałem już Ciebie, że warto stosować content marketing, ale podsumowując napiszę co dzięki niemu zyskasz i co ja zyskałem:
- zdobędziesz kontakty do potencjalnych klientów
- utrzymasz relacje z klientami
- zwiększysz ruch na stronie
- zdobędziesz zagorzałych fanów marki
- będziesz mógł bardzo szybko komunikować się z klientami i otrzymywać feedback
- zbudujesz pozycję eksperta w branży
- zwiększysz sprzedaż
- zbudujesz świadomości i rozpoznawalności marki
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i potrzebujesz więcej konkretnej wiedzy na temat content marketingu to zapraszam Cię tutaj >> Na stronie możesz uzyskać dostęp do 3 bezpłatnych materiałów video z których dowiesz się między innymi:
- Jak znaleźć słowa, któruch używają Twoi klienci w Google,
- Jak pisać, aby zwiększać ruch i pozycje strony w Google,
- Jak za darmo pozyskiwać linki najlepszej jakości.
Chętnie poruszę jeszcze temat content marketingu na blogu więc jeśli masz jakieś konkretne pytania sugestie na kolejne artykuły pisz śmiało do mnie >>
Content marketing ma moc 😀 Jednocześnie trzeba pamiętać, że sam Conetnt nie wypromuje bloga i na początku trzeba na niego samemu sprowadzić ruch. Natomiast dobry Content może sprawić, że osoby, które wejdą na bloga same zaczną przyciągać następne osoby 😉
I dzięki za pokazanie wykresu z metodami Content marketingu, będę musiał zadbać w przyszłości o większe urozmaicenie 😀
Libetias śmiem twierdzić, że content dobrze zoptymalizowany pod wyszukiwarki wypromuje Ci samodzielnie bloga 🙂 tzn. wygeneruje Ci ludzików, którzy zajmą się resztą.
Dobra treść na blogu faktycznie potrafi przyciągnąć ładny tłum; Co więcej, jeśli treść jest naprawdę interesująca, ten odwiedzający tłum utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie przez naprawdę długi czas!
Ta mniej atrakcyjna strona Content Marketingu to, jak wyżej wspomniał Libietias, konieczność wspomagania się zewnętrznymi linkami i wszelkimi innymi formami promocji. No i koszta. Koszta są, niestety, niebagatelne.
Piotrek jakie koszta masz na myśli?
Wysłanie e-maila do listy e-mailowej, napisanie informacji na facebooku… o nowym artykule na blogu nie generuje dodatkowych kosztów.
Oczywiście można się wspomóc płatną reklamą, ale nie jest to konieczne, natomiast z pewnością zwiększy zasięg.
Sławku zgodze się z Tobą w 100%. Content Marketing jest przyszłoscią solidnego seo i pozyskiwania ruchu. Jak pierwszy raz wspomniałeś o tej metodzie zacząłem ją stosować i staram się jak najwięcej wartości przekazać innym. Na razie buduje moje ‘imperium’ blogowe i widzę, że mi to dobrze idzie. Dla uzupełnienia wiedzy na pewno skorzystam z Twojego szkolenia, ponieważ wiem, iż warto. Mam doświadczenie z poprzednimi szkoleniami zakupionymi u Ciebie i na pewno każdemu polecam.
Artykuł dobry, wszystko się zgadza. Jednak problemem są branże typu punkt dorabiania kluczy, o czym właściciel takiej firmy ma fachowo pisać? 🙂 Pozdrawiam
Rafał o czym ma pisać autor strony decyduje szczegółowa analiza jego branży, konkurencji… na to poświęcam kilka dobrych godzin więc tak z biegu nie jestem Ci w stanie podpowiedzieć, choć pewnie można by napisać o typach zamków, rodzajach kluczy, czy wszystkie klucze można dorobić, o dorabianiu kluczy do auta, o zamkach samochodowych bez kluczy…
Hmm.. masz rację.. czyli liczy się wyobraźnia i burza mózgów. Być może łatwiej wtedy pracować w grupie nad content marketingiem, sam bym nie wpadł na pomysły, które właśnie podałeś, ale teraz ju,ż mam kilka nowych 😀
Rzeczywiście dobrze napisany artykuł ekspercki, szczególnie obejmujący rozwiązanie najczęściej spotykanych prze użytkowników problemów potrafi uczynić cuda. Najlepsze nasze artykuły mają ponad 500 uu miesięcznie co daje naprawdę fajny ruch. Inna sprawa jak to później przelać na pieniądze – ale to już temat odrębnego artykułu.
Content marketing to bardzo ważna obecnie sprawa, jednakże nowo powstała strona nie ma takiego zaufania w oczach Google i jej artykuły nie będą wysoko w wyszukiwarce, dlatego niestety trzeba samemu chociaż na początku martwić się o linki, takie są obecnie zasady rynku.
Osobiście dopiero od kilku miesięcy odtajniam tajniki content marketingu. Co mogę po tych kilku miesiącach powiedzieć. Działa, wymaga cierpliwości – mnie jej czasami brakuje :), wymaga kreatywności, oczekuje od Ciebie zaangażowania i analiz. Jest to zdecydowanie wyższy poziom SEO. Ale jak dla mnie SEO w końcu idzie w dobrym kierunku. Dzięki temu branża ta zaczyna się prezentować profesjonalnie. Jeszcze tak nie dawno spam, spam i wystarczało. Osobiście też z tego korzystałem. Ale wyciągnąłem wnioski. I dzięki mi za to :D.
Bardzo dobry artykuł. Sam content marketing z roku na rok będzie się rozwijał. Ważnym elementem są w tej układance Social Media, które dają ogromne możliwości promocji.
Content Marketing to ostatnio gorący temat. Ale nie można się temu dziwić, bo tak jak piszesz bardzo dobry content będzie się sam promował. W internecie można znaleźć masę nieprzydatnych informacji, dlatego gdy znudzony czytelnik znajdzie coś interesującego to nie tylko wróci na stronę, ale także poleci ją dalej.
Tylko czekać, aż na uczelniach powstanie nowy kierunek – Content Marketing. Szczerze, nie zdziwiłoby mnie to 🙂
To co jest najmocniejsze, to że dzięki content marketingowi wpisy są udostępniane i “rozprowadzane” dalej. I tak jak napisałeś samodzielnie się wtedy uzyskuje linki, a poza bardziej jesteśmy wiarygodni w oczach klientów.
Same korzyści:)
Sam na mojej stronie założyłem dział z artykułami i faktycznie pomogło, stronka poszła w górę.
Jednak jak wcześniej pisał Rafał co w przypadku, gdy mamy branżę typu “dorabianie kluczy” itp. O czym wtedy pisać czy to na stronie czy blogu – jakieś pomysły ?
Wszyscy tyle piszą o tym Content Marketingu, że on chyba faktycznie musi mieć rację bytu. A to przecież nie jest żadne odkrycie, bo ci grubsi gracze praktykują go już od lat.
Grubsi gracze tak, ale wśród mniejszych firm CM nadal stanowi coś niezwykłego. Bardzo ważne jest, aby również mniejsze firmy mogły zaistnieć w sieci – CM niekiedy stanowi dla nich jedyną szansę, aby to zrobić.
Rzeczywiście muszę przyznać rację, że content działa. Ale wymaga naprawdę dużo czasu i zaangażowania. Nie wystarczy już zlecić dziesiątki wpisów w katalogach. Trzeba znać się na swojej branży, a tak naprawdę to być ekspertem i poszukiwać nowej wiedzy, by zabłysnąć w artykułach. Ale cóż, zawsze prawdziwy sukces najczęściej osiągamy ciężką pracą. Dzięki za wszelkie wskazówki z zakresu seo, naprawdę przydatne. A kurs content zakupiłam 🙂
Zgadzam się, że to CM to przyszłość. Mamy już w Polsce trochę branż gdzie content marketing jest już mocno rozwinięty i trzeba wykazać się dużą pomysłowością oraz wiedzą w swojej branży, aby wyróżnić się na tym tle.
Dzień dobry , bardzo denerwujące jest to że na wielu stronach , np. z branży ISO są te same teksty , ostatnio właściciel firmy Hr wziął tekst ze strony konkurencji , bo mu się spodobał i zlecił mi umieszczenie tego tekstu na swojej stronie , co w takich przypadkach robić ?
Bogdan Kondracki
Bogdan uświadom szefa, że przez to wasza strona może zostać wyindeksowana z Google to od razu zmieni zdanie 🙂
Nad tym co opisujesz trzeba pracować nawet latami. A co gdy mam strone z wierszami i zadko mam unikalną treść?
Bez przesady. Dobry content, yt, mailing, sm… i będzie szybciej, ale wymaga to sporego zaangażowania.
Natomiast bez unikalnej treści nic nie zdziałasz.
W przypadku wierszy można np pisać o tym jak się pisze wiersze. Twórca tego bloga oferuje pozycjonowanie, a na blogu opisuje elementy składowe pozycjonowania, techniki, ciekawostki, opinie nt temat różnych aplikacji itd. Publikuje treści których szukają samouki, osoby chcące się dokształcić, osoby które starają się same pozycjonować swoje serwisy.
Jeśli chcesz promować swoje wiersze możesz np stworzyć stronę bardziej statyczną ze swoimi wierszami, np podzieloną na jakieś kategorie. Natomiast na blogu możesz poruszać zagadnienia z tematu konstrukcji wierszy, jak się powinno pisać, czego się nie powinno robić… można poruszać kwestie gramatyki… wydaje mi się, że jest trochę możliwości.
Z pewnością jest sporo tematów, których szukają osoby, które chcą pisać wiersze, poezje czy książki.
Warto również poszukać podobnych blogów na stronach angielskojęzycznych.
Zgadzam się w 100%. Na moim blogu dzięki wartościowej treści liczba czytelników stale rośnie.
“Content marketing szansą dla drobnych przedsiębiorców” – Tak, tylko o czym prowadzić blog w przypadku mniej popularnych i interesujących działalności? Blog nie związany z główną tematyką firmy?
Podany przykład przez Rafała z dorabianiem kluczy też nie wydaje się atrakcyjny, a podałem w nim kilka przykładów, także śmiem twierdzić, że wszędzie da się znaleźć coś ciekawego.
Kiedyś jeden z uczestników szkolenia powiedział, że pisze bloga o maszynach do szycia 🙂 też wydawałoby się, że temat ciężki, a jednak ma wielu czytelników.
Ja klepię mój blog elektryczny i już paru klientów powiedziało, że coś tam wyczytało i dlatego do mnie zadzwonili. Ludzie pytają Google o najdziwniejsze rzeczy. Jeśli ktoś znajdzie, że wykonałeś usługę (nawet najbardziej pospolitą), a ktoś inny tego nie napisał na swojej stronie,to zadzwonią do Ciebie a nie do tego “ktosia”.
Filipie dzięki za podzielenie się swoim case study 🙂 Gratuluję sukcesu z wykorzystania content marketingu.
Zgadza się, każda branża ma szerokie pole do popisu. Każdy rynek ma swoich potencjalnych odbiorców, klientów, którzy szukają informacji i pomocy. Wpisują dane hasło w wyszukiwarkę, by rozwiązać swój problem, wchodząc na bloga, który pomoże znaleźć odpowiedź.
czym mniej popularna branza tym łatwiej być ekspertem w sieci bo ile firm będzie pisało i dobrze optymalizowalo artykuly o tych przykładowych “zamkach” 🙂
Jak koledzy nade mną zauważyli, problem pojawia się przy mniejszych branżach, lub takich bardzo sprecyzowanych. Pisanie contentu do balustrad nierdzewnych może być małym problemem, ale jak widać warto próbować i wbijać się do Topki.
Content ma duże znaczenie. Ale każdy przecież chce masowo pozycjonować więc gdyby się tak skupiać na na wartościowej treści co to wtedy…. 🙂
Wtedy nie byłoby masowych filtrów 🙂
Dobry artykuł, na dobrej stronie zawsze w cenie! Jeśli chodzi o narzędzia do Content Marketingu to polecić mogę WhiePress.
BTW. Mam wrażenie że komentujący na tej podstronie to boty wpisujące masło maślane, dla linka ;-))
Content marketing – trzeba przy nim dużo czasu poświęcić, ale efekty są wyśmienite.
Filtrów są, były i będą. Najlepsze co Google robi w tym momencie to neutralność w stosunku do działań niskiej jakości. Takie działanie wprowadza najwięcej zamieszania w szeregach pozycjonerów opierających linkowanie na cudzych zasobach.
Ci, którzy zdecydowali się na content marketing i white seo wykazać będą sie musieli jedynie cierpliwością. Tak jak Pan stwierdził, content marketing będzie pracował sam na siebie. Pozdrawiam, super artykuł!
Content marketing jest to skuteczna forma reklamy w internecie, warto w nią zainwestować. Wartościowa treść zawsze znajdzie swojego odbiorce. LeadBullet jest specjalistą od marketingowych treści.
To prawda, ta metoda jest bardzo skuteczne i przed wszystkim ekonomiczna zwłaszcza dla firm
stosujących tylko czystą płatną reklamę. Dosyć łatwo przebić konkurencję, która skupia się na
pozyskiwaniu mało wartościowych linków.
Świetny artykuł, przydała by się jeszcze informacją o najlepszych sposobach na konwersję, jak sprawić aby czytelnik do nas trafił ponownie.
Content marketing jest jednym z obowiązujących obecnie trendów marketingowych, a korzystanie z jego założeń zaczyna być wymogiem w branży.
[…] natomiast więcej informacji o tym czym jest content marketing, znajdziesz w moim artykule Content marketing to przyszłość branży seo, który Ci serdecznie […]
[…] i teraz triumfy święci Content Marketing o którym pisałem jakiś czas temu na blogu w artykule “Content marketing to przyszłość branży seo”. Koszty usług seo poszły w górę co jest nie w smak klientom, aczkolwiek tego typu metody […]