Optymalizacja strony firmowej – zrób to sam
W minioną sobotę Paweł Gontarek (Zgred) opublikował 22 stronicowy darmowy dokument, który pomoże Ci samodzielnie poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Paweł stworzył ten dokument na bazie doświadczeń z kilkoma stronami prawników, jednak te sami uwagi odnoszą się także do innych branż.
Optymalizacja strony firmowej - zrób to sam, W poradniku o optymalizacji strony firmowej znajdziesz:
- przykładową strukturę strony,
- przykład wymagań co do fraz stawianych pozycjonerowi i to co realnie pozycjoner może zrobić,
- omówienie znaczników meta,
- przygotowywanie fraz kluczowych z pomocą Market Samurai,
- optymalizacja podstron pod długi ogon,
- optymalizacji strony pod wybraną (lokalną) frazę kluczową,
- linkowanie wewnętrzne domeny,
- rozbudowywanie treści na stronie.
Ten krótki poradnik jest do pobrania za darmo na tej stronie. Pawłowi dziękujemy za jego udostępnienie i zapraszam do lektury 🙂
Ps. Osobiście dorzuciłbym do tego jeszcze sprawdzenie pliku robots bo przy małych stronach firmowych jest to często pomijany element.
Fajnie, że w polskim świecie SEO pojawia się coraz więcej ciekawych i przydatnych materiałów. Oby tak dalej pozycjonerzy-blogerzy 😉
Fajnie,że można piracic za darmo 😛
Fajnie, że fajnie:D I tak większość stron jest marnie zoptymalizowana. W tej chwili optymalizacja to z 60%-80% procent sukcesu w SEO.
W świecie pozycjonowania nie ma nic pewnego. To co dziś działa jutro może okazać się banem, dlatego każda wiedza, a w szczególności od takiego specjalisty, na pewno się przyda.
Teraz aby wysoko zaistnieć w google trzeba zacząć od dobrej i fachowej optymalizacji strony.
Bardzo ciekawy materiał. Oby więcej takich cennych porad za darmo.
60%-80% – ok, tylko dlaczego jak robiłem badanie dla pewnej grupy słów to jednak top3 nie był na dane słowa wcale optymalizowany a jedynie linkowany, oczywiście dalsze strony miały wysoką optymalizację.
Bo linki niestety mają cały czas bardzo duże znaczenie. Dla długiego ogona optymalizacja wiele daje, ale popularniejszych fraz nie załatwi się samą optymalizacją.
Dzięki za link z dobrym materiałem. Dzięki Pawłowi za opracowanie. Na pewno się przyda.
Niestety pozycjonowanie jest procesem złożonym i ciągłym. Zasady pozycjonowania i indeksowania stron ewoluują cały czas. Według mnie nie ma sensu bawić się samodzielnie w pozycjonowanie własnej strony. Najlepiej zlecić to komuś kto w tym siedzi długi czas i zna się na tym.
… A potem sporo pracy związanej z pozycjonowaniem.
Juz w polowie czytania zrozumialem dlaczego zlecenie opytamalizacjii kosztuje tyle kasy….
Dobry poradnik. Największą barierą jest dla mnie dogadywanie się z klientem co do nowych treści na stronie – a od tego najwięcej zależy.
najgorsze jest to kiedy strona konkurencji jest zaspamowana frazami np w stopce i klient chce u siebie to samo – bo klient zawsze wie lepiej 😀
Nie no porażka. Wiele firm zastrzega sobie, że jeśli klient coś zmieni na stronie to nie odpowiadają za efekty tego czytaj, klient sam sobie wrzuci linki w stopce to dostanie filtr, a agencja seo dalej będzie pobierać pieniądze 🙂
Niestety klientów trzeba edukować bo bez tego nie da rady. Dzisiaj jest konkurencja wyżej za tydzień już może nie być.
Przejrzałam sobie materiały, przydały się. Dziękuję za podzielenie się linkiem.
Bardzo dobry poradnik, wszystko opisane tak jak powinno być.
Świetny i merytoryczny poradnik, w końcu podstawy optymalizacji prostych stron firmowych zostały zebrane w jednym dokumencie.
Super poradnik, pozdrawiam
Poradnik pierwsza klasa 🙂 Thx.
Zaraz zaczynam lekturę 🙂 Widzę, że blog Zgredka jest równie ciekawy jak Twój, muszę go przejrzeć po tym jak przebrnę przez poradnik.
Na prawdę fajny poradnik. Już wcielam w życie wiedzę w nim zdobytą. Dzięki!
A więc jak widać samemu sie też da. Szczególne, że mamy coraz więcej takich narzedzi jak webwave cms wiec wszystko staje sie coraz latwiejsze i to nawet dla osob kompletnie zielonych 🙂