Optymalizacja strony firmowej – zrób to sam

W minioną sobotę Paweł Gontarek (Zgred) opublikował 22 stronicowy darmowy dokument, który pomoże Ci samodzielnie poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Paweł stworzył ten dokument na bazie doświadczeń z kilkoma stronami prawników, jednak te sami uwagi odnoszą się także do innych branż.

W poradniku o optymalizacji strony firmowej znajdziesz:

  • przykładową strukturę strony,
  • przykład wymagań co do fraz stawianych pozycjonerowi i to co realnie pozycjoner może zrobić,
  • omówienie znaczników meta,
  • przygotowywanie fraz kluczowych z pomocą Market Samurai,
  • optymalizacja podstron pod długi ogon,
  • optymalizacji strony pod wybraną (lokalną) frazę kluczową,
  • linkowanie wewnętrzne domeny,
  • rozbudowywanie treści na stronie.

Ten krótki poradnik jest do pobrania za darmo na tej stronie. Pawłowi dziękujemy za jego udostępnienie i zapraszam do lektury 🙂

Ps. Osobiście dorzuciłbym do tego jeszcze sprawdzenie pliku robots bo przy małych stronach firmowych jest to często pomijany element.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.5/5 (6 votes cast)
Optymalizacja strony firmowej - zrób to sam, 4.5 out of 5 based on 6 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

23 komentarze

napisz komentarz
  • Fajnie, że w polskim świecie SEO pojawia się coraz więcej ciekawych i przydatnych materiałów. Oby tak dalej pozycjonerzy-blogerzy 😉

  • Fajnie, że fajnie:D I tak większość stron jest marnie zoptymalizowana. W tej chwili optymalizacja to z 60%-80% procent sukcesu w SEO.

  • W świecie pozycjonowania nie ma nic pewnego. To co dziś działa jutro może okazać się banem, dlatego każda wiedza, a w szczególności od takiego specjalisty, na pewno się przyda.

  • 60%-80% – ok, tylko dlaczego jak robiłem badanie dla pewnej grupy słów to jednak top3 nie był na dane słowa wcale optymalizowany a jedynie linkowany, oczywiście dalsze strony miały wysoką optymalizację.

    • Bo linki niestety mają cały czas bardzo duże znaczenie. Dla długiego ogona optymalizacja wiele daje, ale popularniejszych fraz nie załatwi się samą optymalizacją.

  • Niestety pozycjonowanie jest procesem złożonym i ciągłym. Zasady pozycjonowania i indeksowania stron ewoluują cały czas. Według mnie nie ma sensu bawić się samodzielnie w pozycjonowanie własnej strony. Najlepiej zlecić to komuś kto w tym siedzi długi czas i zna się na tym.

  • Dobry poradnik. Największą barierą jest dla mnie dogadywanie się z klientem co do nowych treści na stronie – a od tego najwięcej zależy.

    • najgorsze jest to kiedy strona konkurencji jest zaspamowana frazami np w stopce i klient chce u siebie to samo – bo klient zawsze wie lepiej 😀

      • Nie no porażka. Wiele firm zastrzega sobie, że jeśli klient coś zmieni na stronie to nie odpowiadają za efekty tego czytaj, klient sam sobie wrzuci linki w stopce to dostanie filtr, a agencja seo dalej będzie pobierać pieniądze 🙂
        Niestety klientów trzeba edukować bo bez tego nie da rady. Dzisiaj jest konkurencja wyżej za tydzień już może nie być.

  • Przejrzałam sobie materiały, przydały się. Dziękuję za podzielenie się linkiem.

  • Świetny i merytoryczny poradnik, w końcu podstawy optymalizacji prostych stron firmowych zostały zebrane w jednym dokumencie.

  • Zaraz zaczynam lekturę 🙂 Widzę, że blog Zgredka jest równie ciekawy jak Twój, muszę go przejrzeć po tym jak przebrnę przez poradnik.

  • A więc jak widać samemu sie też da. Szczególne, że mamy coraz więcej takich narzedzi jak webwave cms wiec wszystko staje sie coraz latwiejsze i to nawet dla osob kompletnie zielonych 🙂

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.