Optymalizacja strony firmowej – zrób to sam

W minioną sobotę Paweł Gontarek (Zgred) opublikował 22 stronicowy darmowy dokument, który pomoże Ci samodzielnie poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Paweł stworzył ten dokument na bazie doświadczeń z kilkoma stronami prawników, jednak te sami uwagi odnoszą się także do innych branż.

W poradniku o optymalizacji strony firmowej znajdziesz:

  • przykładową strukturę strony,
  • przykład wymagań co do fraz stawianych pozycjonerowi i to co realnie pozycjoner może zrobić,
  • omówienie znaczników meta,
  • przygotowywanie fraz kluczowych z pomocą Market Samurai,
  • optymalizacja podstron pod długi ogon,
  • optymalizacji strony pod wybraną (lokalną) frazę kluczową,
  • linkowanie wewnętrzne domeny,
  • rozbudowywanie treści na stronie.

Ten krótki poradnik jest do pobrania za darmo na tej stronie. Pawłowi dziękujemy za jego udostępnienie i zapraszam do lektury 🙂

Ps. Osobiście dorzuciłbym do tego jeszcze sprawdzenie pliku robots bo przy małych stronach firmowych jest to często pomijany element.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.5/5 (6 votes cast)
Optymalizacja strony firmowej - zrób to sam, 4.5 out of 5 based on 6 ratings

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

23 komentarze

napisz komentarz
  • Fajnie, że w polskim świecie SEO pojawia się coraz więcej ciekawych i przydatnych materiałów. Oby tak dalej pozycjonerzy-blogerzy 😉

  • Fajnie, że fajnie:D I tak większość stron jest marnie zoptymalizowana. W tej chwili optymalizacja to z 60%-80% procent sukcesu w SEO.

  • W świecie pozycjonowania nie ma nic pewnego. To co dziś działa jutro może okazać się banem, dlatego każda wiedza, a w szczególności od takiego specjalisty, na pewno się przyda.

  • 60%-80% – ok, tylko dlaczego jak robiłem badanie dla pewnej grupy słów to jednak top3 nie był na dane słowa wcale optymalizowany a jedynie linkowany, oczywiście dalsze strony miały wysoką optymalizację.

    • Bo linki niestety mają cały czas bardzo duże znaczenie. Dla długiego ogona optymalizacja wiele daje, ale popularniejszych fraz nie załatwi się samą optymalizacją.

  • Niestety pozycjonowanie jest procesem złożonym i ciągłym. Zasady pozycjonowania i indeksowania stron ewoluują cały czas. Według mnie nie ma sensu bawić się samodzielnie w pozycjonowanie własnej strony. Najlepiej zlecić to komuś kto w tym siedzi długi czas i zna się na tym.

  • Dobry poradnik. Największą barierą jest dla mnie dogadywanie się z klientem co do nowych treści na stronie – a od tego najwięcej zależy.

    • najgorsze jest to kiedy strona konkurencji jest zaspamowana frazami np w stopce i klient chce u siebie to samo – bo klient zawsze wie lepiej 😀

      • Nie no porażka. Wiele firm zastrzega sobie, że jeśli klient coś zmieni na stronie to nie odpowiadają za efekty tego czytaj, klient sam sobie wrzuci linki w stopce to dostanie filtr, a agencja seo dalej będzie pobierać pieniądze 🙂
        Niestety klientów trzeba edukować bo bez tego nie da rady. Dzisiaj jest konkurencja wyżej za tydzień już może nie być.

  • Przejrzałam sobie materiały, przydały się. Dziękuję za podzielenie się linkiem.

  • Świetny i merytoryczny poradnik, w końcu podstawy optymalizacji prostych stron firmowych zostały zebrane w jednym dokumencie.

  • Zaraz zaczynam lekturę 🙂 Widzę, że blog Zgredka jest równie ciekawy jak Twój, muszę go przejrzeć po tym jak przebrnę przez poradnik.

  • A więc jak widać samemu sie też da. Szczególne, że mamy coraz więcej takich narzedzi jak webwave cms wiec wszystko staje sie coraz latwiejsze i to nawet dla osob kompletnie zielonych 🙂

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.