Szkolenie z reklamy w Google – dzień drugi, poziom zaawansowany

Dzisiejszy dzień “wyprał mi mózg” do reszty 🙂 o ile wczoraj część rzeczy była mi znana o tyle wszystko co było dziś to dla mnie nowość. Po całym dniu szkolenia byłem niezmiernie zmęczony, ale to może też kwestia niewyspania się w związku z uświadamianiem sobie powoli pewnej informacji o której napiszę na blogu jutro.

Jak się dziś dowiedziałem to szkolenie (zaawansowane) było prowadzone po raz pierwszy przez MaxRoy.com w związku z czym jestem jedną kilkudziesięciu pierwszych osób, która miała przyjemność znaleźć się na tym szkoleniu. W związku z powyższym niestety wiązały się opóźnienia w grafiku szkolenia. Każdy wykład był przesuwany, czego efektem było niestety dość ostre przyspieszenie przez Cezarego Lecha jego ostatniego wykładu. Dzięki temu jednak udało się zakończyć wszystko do planowanej godziny 18, a nawet ciut wcześniej. Trzeba tutaj zaznaczyć, iż osoby uczestniczące w szkoleniu zadawały nie najłatwiejsze pytania na, które nawet google nie daje jasnych odpowiedzi przez co tak naprawdę wszystko się przeciągało. Opóźnienia z pewnością były spowodowane tym, że szkolenie odbywało się po raz pierwszy.

Tak jak i wczoraj nie zamierzam opisywać dokładnie szkolenia bo z jego zakresem zapoznacie się klikając tutaj, ja jedynie chcę wyrazić opinię na jego temat.

Przejdźmy do wiedzy przekazanej na dzisiejszym szkoleniu.

Tak jak wspomniałem i w sumie mogłem się spodziewać wszystko co było na dzisiejszym szkoleniu było dla mnie nowością. Co w sumie jest na plus bo wiadomości z wczoraj nie były powtarzane. Ciężko mi powiedzieć, która część wykładów była dla mnie najciekawsza. Z pewnością dziś zostało omówionych sporo interesujących narzędzi np. Google Trends, Google Insightd for Search, AdWords Keyword Tool, Ad Preview Tools, konto MCC, AdWords Editor, które są bardzo przydatne przy zaawansowanych kampaniach w AdWords.

Dziś znów Cezary Lech (w swoim przyspieszonym wykładzie) przekonywał nas o wyższości sieci partnerskich nad domami mediowymi. Bartek Berliński, którego wykłady bardzo podeszły mi wczoraj, mówił o możliwościach sprawdzania transakcji offline, a Tomek Frontczak postawił nacisk na optymalizację słów kluczowych i przedstawił główne zalety AdWords Editor.

Na razie ciężko mi pozbierać do kupy wszystkie dzisiejsze zagadnienia i mam nadzieję, że wkrótce otrzymam link do prezentacji z dzisiejszych wykładów i to pozwoli mi jeszcze raz na spokojnie “przetrawić tematy” z dzisiejszego szkolenia.

Czy opłaciło się?

Jak najbardziej tak i nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Wiedza przekazana dziś jest dla mnie niezmiernie cenna i z pewnością już wkrótce ją wykorzystam. Co ciekawe jeśli dobrze zrozumiałem za odbycie dzisiejszego szkolenia otrzymam kolejny kupon zatem łącznie otrzymam kupony na reklamę w Google o wartości 400zł. Patrząc na cenę szkoleń 970zł teoretycznie za oba szkolenia zapłaciłem 570zl, a 400zł dostałem na reklamę. Kupony to naprawdę bardzo wartościowa rzecz, dzięki nim od razu po szkoleniu można sprawdzić uzyskaną wiedzę.

Dla kogo to szkolenie

Moim zdaniem szkolenie to jest zdecydowanie dedykowane dla zaawansowanych użytkowników Google AdWords i internetu, którzy sami chcą zarządzać swoimi raczej nie małymi kampaniami. Wydaje mi się, że nie jest to szkolenie dla każdego. W grę wchodzi praca z wieloma narzędziami Google i analiza tych wyników będzie pracochłonna na co mniejsze firmy nie koniecznie mogą chcieć (rozumieć potrzebę) poświęcać czas. Wykorzystaniem kuponów i zaawansowanymi funkcjami z pewnością pobawię się przy nowej odsłonie AutoMoto24.com.pl.

Kilka minusów

Wczoraj pisałem, że w kwestiach organizacyjnych nie widzę, żadnych niedociągnięć i tutaj znalazło się jednak kilka uwag:
– brak wydrukowanych materiałów szkoleniowych,
– brak wydrukowanego planu szkolenia pierwszego dnia,
– opóźnienia,
– certyfikat, którym moim zdaniem powinien co najmniej zostać podpisany i pod pieczętowany przez jego organizatorów. Większość z nas z pewnością idzie na takie szkolenie po wiedzę nie po papier jednak mimo wszystko taki certyfikat byłby troszkę bardziej wiarygodny, choć jak twierdzą chłopaki z MaxRoy podobne certyfikaty wydaje samo Google jak to sami stwierdzili dość ascetyczne 🙂

Podsumowanie

Podsumowując oba szkolenia są zrobione na bardzo wysokim poziomie merytorycznym i nie mam w tej kwestii nic do zarzucenia organizatorom. Wybierając jednak szkolenia warto dobrze zastanowić się nad poziomem zaawansowania szkolenia. Czy będziemy w stanie skorzystać z zaawansowanej wiedzy przedstawianej na szkoleniu? Ja z pewnością na to się skuszę wkrótce, a patrząc po sali podejrzewam,że niektórzy uczestnicy zrobią to na dniach (albo już to zrobili :)) bo warto zauważyć, że były tutaj też osoby bardziej zaawansowane. Moim zdaniem szkolenie warte jest tych pieniędzy, rzekłbym nawet, że przy aktywnym korzystania z AdWords będzie to kropla w morzu zaoszczędzonych pieniędzy. Jeśli aktywnie korzystasz z Google AdWords to szkolenie jest dla Ciebie obowiązkowe.

Wcześniej tworzyłem reklamy AdWords “na oślep” i tak samo były wydawane pieniądze na te reklamy gdyż nie przywiązywałem do niej zbytniej uwagi. Dziś moje myślenie o reklamie w Google zmieniło się diametralnie i to chyba jest najważniejsze, żeby dostrzec wielki potencjał jaki tkwi w Google AdWords.

Zapraszam Cię na to szkolenie i podzielenie się na moim blogu Twoją opinią o nim.

Jeśli chcesz zapisać się na szkolenie lub przeczytać o nim więcej kliknij tutaj.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania “Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.