Szkolenie początkowe Google dla agencji stacjonarne – podsumowanie
W miarę możliwości, co nieco pisałem na bieżąco na moim profilu blip o konferencji.
Szkolenie odbyło się w samym centrum Warszawy więc lokalizacja bardzo dobra szczególnie dla osób spoza stolicy. Po wjechaniu na 5 piętro budynku przy stolikach czekało kilka Pań odpowiedzialnych za rejestrację użytkowników. Zdziwiłem się jak liczne było to szkolenie, podejrzewam, że było około 100-150 osób. Sala dość duża, jednak o dziwo na sali nie znajdował się, ani jeden baner z logiem Google. Organizator mógł pokusić się o materiał drukowany, lub chociaż dostarczenie na e-mail pdf ze slajdami ze szkolenia. Podczas szkolenia były 2 przerwy kawowe i jedna na lunch (we własnym zakresie). Podczas szkolenia jak i podczas przerw można było zadawać pytania organizatorom. Wszystko było dość dobrze zgrane w czasie, nastąpiło przesunięcie dosłownie o 15-20 minut. Na koniec każdy uczestnik otrzymał “zośkę”, torbę materiałową, t-shirt Google oraz smycz. To by było na tyle w kwestii organizacyjnej.
Plan Konferencji:
9:30 – 10.30 Rejestracja uczestników
10:30 – 12:00 Szkolenie I sesja
* Aktualności programu Google dla agencji i innych programów Google
* Trendy internetowe w oparciu o badania małych i średnich przedsiębiorstw
12:00 – 12:15 Przerwa kawowa
12:15 – 13:45 Szkolenie II sesja
* AdWords – Sieć wyszukiwania i Sieć partnerska
* Praktyczne porady zarządzania wieloma kontami
13:45 – 15.00 Przerwa na lunch – lunch we własnym zakresie gości
15.00 – 16:15 Konferencja III sesja
* Modele rozliczeń z klientami
* Sposoby dotarcia do potencjalnych klientów
* Oferta – konstrukcja i zawartość
* Prezentacje i szkolenia – jak osiągnąć zrozumienie
16:15 – 16:30 Przerwa kawowa.
16:30 – 18:15 Konferencja IV sesja
* Śledzenie rezultatów kampanii reklamowych klientów.
Szkolenie było całkiem ciekawe aczkolwiek w związku z tym, że jestem nowicjuszem jeśli chodzi o Moje Centrum Klienta to odczułem pewien niedosyt w tym zakresie bo przeznaczono na ten temat dosłownie kilkanaście minut. Sporo mówiono o programie “Internetowa rewolucja”, możliwości otrzymania kuponów AdWords dla klientów agencji (swoją droga nie wiedziałem, że to takie proste). Ciekaw byłem bardzo modelu rozliczeń z klientami za kampanie AdWords. Przedstawiono kilka możliwości zarabiania w ten sposób aczkolwiek wydaje mi się, że klienta może być ciężko przekonać, żeby nam płacił dodatkowo za coś co może sam zrobić, ale w związku z tym, że agencje tym się zajmują to musi to działać 🙂 Trochę czasu poświęcono na tworzenie reklam, zwiększaniu wyniku jakości.
Zawiedziony byłem ostatnim wykładem. Przed konferencją miał być to wykład “Śledzenie rezultatów kampanii reklamowych klientów” i zanim się na niej pojawiłem to liczyłem, że to będzie najciekawsza część. Na miejscu okazało się, że wykład zmieniono na “AdWords to nie wszystko – dobra strona www i SEO – kolejne elementy spójnej kampanii reklamowej”. Po pół godzinie chciałem wyjść bo informacje na temat SEO czy tworzenia treści na stronę spowodowały senność :). Udało mi się jednak wytrzymać do końca bo jednak trochę informacji o analizie danych, konwersjach, konwersjach offline etc. się pojawiło. Szkoda, że więcej temu zagadnieniu nie poświęcono czasu jednak podejrzewam, że to już zostawiono na szkolenie dla zaawansowanych.
Podsumowując. Szkolenie bardzo ciekawe i dość dobrze zorganizowane. Zdecydowanie polecam osobom, które swoim klientom chcą oferować tego typu usługi.
Nowy serwis Google dla reklamodawców https://adwords-pl.blogspot.com/2010/03/nowy-serwis-google-dla-reklamodawcow.html