fbpx

Czy Ty też tracisz tysiące potencjalnych klientów i górę kasy z powodu braku skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego?

Sektor e-commerce to poteżny i bardzo rozwijający się rynek od lat w Polsce.

  • 2015 – 27 mld. zł
  • 2016 – 30 mld. zł
  • 2017 – 36 mld. zł
  • 2018 – 40 mld. zł
  • 2019 – 48 mld. zł

Ilość sklepów internetowych z roku na rok rośnie, konkurencja jest co raz większa i nie wystarczy tylko jego założenie. Brak skutecznie prowadzonych działań marketingowych powoduje, że tylko część realnie zarabia i czerpie z tego zysk. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego, to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy w internecie pozwalająca na zwiększenie ruchu i sprzedaży w Twoim sklepie.

Pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, polega na poprawie pozycji słów kluczowych do Top3 i Top10 związanych z oferowanymi produktami pozycjonowanego sklepu. Jest to pozycjonowanie na frazy z tzw. long tail, czyli długiego ogona. Strona nie jest pozycjonowana tylko na wybrane 5-10 fraz, ale setki, czy tysiące produktowych. Dzięki temu Twój sklep odnotuje wzrost ruchu w sklepie, potencjalnych klientów i zwiększy sprzedaż.

Pozycjonowanie sklepów internetowych dostarczy regularnie miesiąc w miesiąc ogrom potencjalnych klientów zainteresowanych Twoimi produktami z wyników wyszukiwań Google.

Jeśli Twój sklep internetowy nie ma zapewnionej odpowiedniej widoczności słów kluczowych w wyszukiwarce Google, to każdego dnia, tracisz dostęp do potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem produktów z Twojego sklepu. Użytkownicy codziennie wpisują w Google nazwy produktów, które również i Ty sprzedajesz, ale zakupów dokonują w sklepach, które są na pozycjach Top, pomijając sklepy, których tam nie ma. W tym Twojego!

Efektywne pozycjonowanie działa jak skuteczny sprzedawca pracujący 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, który nie bierze urlopów, chorobowego, czy tacierzyńskiego 🙂

Skończ z utratą tysięcy potencjalnych klientów z Google wydających pieniądze u Twojej konkurencji. Kliknij i umów się na bezpłatną 15 minutową konsultację, a sprawdzę, jak mogę Ci pomóc.

 

Korzyści z pozycjonowania sklepów internetowych

Co dzięki pozycjonowaniu Twój sklep internetowy zyska:

  1. wzrost ruchu – skutecznie prowadzone działania seo wpłyną na wzrost ruchu w Twoim sklepie z ruchu organicznego,
  2. zwiększenie sprzedaży – dobrze prowadzone działania seo dostarczają wartościowego ruchu, a to zwiększa sprzedaż w sklepach internetowych,
  3. rozpoznawalność marki w internecie – nawet jeśli dotychczas Twój sklep nie był zbyt popularny, to dzięki poprawie widoczności w Top3, Top10 Google zacznie być rozpoznawalny
  4. poprawę użyteczności sklepu – to jak użyteczny, sprawny jest sklep, ma ogromny wpływ na poziom sprzedaży w nim, a podczas procesu pozycjonowania dbamy również o to,
  5. poprawia konwersję sklepu – nawet jeśli seo bezpośrednio nie wygenerowało sprzedaży, często okazuje się, że zanim użytkownik dokonał zakupu np. z social mediów, wcześniej zapoznał się już z Twoją marką właśnie z ruchu organicznego, a to pozwala Ci trafiać już do “ciepłego” ruchu
  6. dywersyfikacja źródeł ruchu – opieranie całej sprzedaży na jednym źródle ruchu może być bardzo niebezpieczne, dlatego nawet jeśli Twój sklep radzi sobie teraz bardzo dobrze, np. pozyskując ruch z social mediów (zawsze Twoje konto może zostać zawieszone), to warto zainwestować w inne np. seo, by ograniczyć to ryzyko.

Mało Ci :)? Sprawdź na naszym seo blogu “22 powody, dla których warto inwestować w pozycjonowanie”.

Przekonany? Świetnie, to wypełnij formularz kontaktowy >>, aby otrzymać wycenę pozycjonowania Twojego sklepu internetowego.

 

Proces pozycjonowania sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest dość złożonym procesem, a każdy z jego elementów jest niezbędny do skutecznego wypozycjonowania sklepu w internecie i nie może zostać pominięty, gdyż może wpłynąć negatywnie na proces pozycjonowania.

  1. Analiza konkurencji – bez dobrej analizy wroga, z którym będziemy walczyć o pozycje w Top10 Google dla Twojej strony ciężko o skuteczne pozycjonowanie, dlatego sprawdzimy mocne i słabe punkty Twojej konkurencji i wykorzystamy je w strategii pozycjonowania Twojego sklepu internetowego.
  2. Wyszukiwanie i wybór fraz kluczowych dla sklepu internetowego – bardzo ważne, aby już na samym początku dobrze określić cel kampanii seo, gdzie obecnie sklep się znajduje, oraz gdzie chce dotrzeć. Czy słowa kluczowe, na które obecnie sklep rankuje przynoszą potencjalnych klientów do pozycjonowanego sklepu? Czy to generuje Ci przychody? Właśnie dlatego dobór słów kluczowych dla sklepu internetowego jest tak ważny, bez tego dalsze działania nie będą miały większego sensu.
  3. Optymalizacja seo treści na stronie sklepu – content marketing – to m.in. treść strony mówi Google, na jakie frazy powinna się ona pojawiać w wyszukiwace, dlatego jest ona taka ważna. Z doświadczenia wiemy, że jest to element nadzwyczaj często zaniedbywany podczas pozycjonowania sklepu internetowego. Dbamy o przygotowanie odpowiednich treści dla strony głównej, kategorii, czy produktów w sklepie. Dodatkowo wiele osób nie docenia potencjału ruchu na stronie, jaki można wygenerować dzięki prowadzeniu blogów dla sklepów internetowych.
  4. Optymalizacja seo techniczna sklepu internetowego – aby sklep zajmował kluczowe pozycje w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe, musisz zapewnić odpowiednią optymalizację twojego sklepu internetowego, czyli przystosować go do obecnych oczekiwań wyszukiwarki. Przykładem będzie prędkość ładowania się sklepu, jego dostępność dla botów wyszukiwarek i użytkowników, linkowanie wewnętrzne, które wzmocni efekt działań seo… Przeanalizuję dla Ciebie wszelkie błędy Twojego sklepu internetowego i pomogę Ci je naprawić.
  5. Analiza obecnego profilu linków – analizujemy obecny profil linków, aby sprawdzić czy witryna nie posiada linków mających negatywny wpływ na jego pozycję, a także dobieramy źródła linków, które pomogą podnieść pozycję sklepu w Google.
  6. Pozyskiwanie linków – link building – pozyskiwane linki budują autorytet domeny w oczach Google, a to pozwala witrynie uzyskiwać jeszcze lepsze efekty i skuteczniej walczyć z konkurencją. Pracujemy nad pozyskiwaniem linków, które nie tylko poprawią pozycję sklepu internetowego w wyszukiwarce, ale również ściągną na nią potencjalnych klientów.
  7. Monitorowanie efektów seo i raportowanie wyników – raportowanie efektów naszej pracy jest bardzo ważne, dlatego co miesiąc otrzymasz od nas kilkunastostronicowy dokument PDF z informacjami o widoczności sklepu internetowego, ruchu w sklepie internetowym, przychodach…
  8. Doradztwo seo – oczywiście zawsze chętnie doradzamy klientom w kwestii dokonywanych zmian na stronie, ich zupełnej przebudowy, współprac barterowych, które również mogą mieć wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego

Więcej o tym jak wygląda proces skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego w Google >> znajdziesz na naszym seo blogu.

Umów się na 15-minutową bezpłatną konsultację TUTA >>, a powiem Ci, jak ten proces możemy wdrożyć w Twoim sklepie.

 

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Nie da się określić z góry cennika skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego, bo sytuacja każdego klienta jest inna dlatego każdy klient, otrzymuje dedykowaną wycenę dla jego strony.

Na wycenę pozycjonowania mają wpływ poniższe elementy:

  1. aktualne pozycje i widoczność sklepu internetowego w Google,
  2. konkurencyjność Twojej branży,
  3. poziom optymalizacji Twojego sklepu i możliwość przeprowadzenia takich prac,
  4. posiadany profilu linków,
  5. warunki techniczne – oprogramowanie platformy sklepu,
  6. wielkość sklepu internetowego,
  7. czas oczekiwanych efektów przez klienta.

Więcej o tym ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google >> znajdziesz na naszym seo blogu.

Jeśli chcesz otrzymać bezpłatną wycenę pozycjonowania Twojego sklepu kliknij tutaj >> wypełnij formularz, a już za kilka godzin otrzymasz moją odpowiedź.

 

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jak wcześniej wspomniałem, ze względu na to, że sytuacja każdej domeny jest inna, czas oczekiwania na efekty będzie odmienny. Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces długotrwały, natomiast najczęściej na pierwsze jego efekty będziesz oczekiwać 3 do 6 miesięcy, ale nie jest to regułą.

Z naszych doświadczeń wynika, że najczęściej po roku współpracy, sklepy zaczynają generować przychody ruchu seo, a czym dłuższy okres współpracy tym efekty są lepsze, co potwierdza przykładowe case study…

Tak długi czas oczekiwania wynika z szeregu prac do wykonania w zakresie prac pozycjonerskich, a także ich zauważenia przez Google.

Więcej o tym jak długo trwa pozycjonowanie strony w Google >> na naszym seo blogu.

 

Efekty pozycjonowania sklepów internetowych – Seo dla E-commerce

Większość pozycjonowanych przez nas sklepów internetowych ma swój sezon, dlatego też statystyki naturalnie w sezonie rosną, a poza nim spadają, jednak najważniejsze jest to, aby ten efekt co roku poprawiać.

1. Branża: ogród

Rozpoczęcie pozycjonowania sklepu internetowego: 11.2018

Porównanie ruchu organicznego i jego przychodów 2 lat współpracy, do 2 lat poprzednich

wzrost użytkowników: 283,30%

wzrost przychodów: 238,36%

Więcej o tym seo case study zwiększenia przychodów >> na naszym seo blogu.

2. Branża: dziecięca

Rozpoczęcie pozycjonowania sklepu internetowego: 02.2020

Porównanie ruchu organicznego z 9 miesięcy współpracy do tego samego okresu sprzed roku

wzrost użytkowników: 50,24%

3. Branża: budowlana

Rozpoczęcie pozycjonowania sklepu internetowego: 05.2019

Porównanie ruchu organicznego po 1,5 rocznej współpracy, do 1,5 lat poprzednich

wzrost użytkowników: 54,84%

Więcej o tym seo case study zwiększenia ruchu >> na naszym seo blogu.

Skontaktuj się ze mną, a powiem, jak mogę pomóc Ci, zwiększyć przychody w Twoim sklepie!

Bezpłatna konsultacja seo Formularz kontaktowy

 

Dlaczego akurat ja mogę Ci pomóc?

Od 12 lat dzielę się wiedzą z zakresu SEO na moim blogu, oraz w materiałach video. Wykształciłem wiele osób, które świetnie radzą sobie samodzielnie na rynku.

Niestety, co miesiąc przeprowadzam konsultacje z pokrzywdzonymi klientami agencji seo, którzy utopili pieniądze w nieskutecznych działaniach seo. Klienci płacą mi dużo, by nie tylko poprawić pozycje w Google, ale przede wszystkim, by zarabiać coraz więcej.

To daje im pewność i spokój na wiele miesięcy, a nawet lat. Bo kiedy systematyczna praca pozycjonera przynosi tysiące odwiedzających nastawionych na zakupy, wystarczy obsługiwać później tylko zamówienia.

Bezpłatna konsultacja seo Formularz kontaktowy

 

Dlaczego akurat ja mogę Ci pomóc?

Od 12 lat dzielę się wiedzą z zakresu SEO na moim blogu, oraz w materiałach video. Nie kryję się z tym jak to robię mówiąc, że to moje know how. Wykształciłem też wiele osób, które świetnie radzą sobie samodzielnie na rynku.

W swojej strategii używam tylko bezpiecznych metod pozycjonowania, a o wielu z nich możesz przeczytać na moim blogu.

Zasady współpracy są bardzo proste i przejrzyste. Nie mam długoterminowych umów, kar umownych, a wszystko, co leży w zakresie seo jest po mojej stronie i o nic nie musisz się martwić.

Co miesiąc otrzymujesz kilkunastostronicowy raport pokazujący efektywność prowadzonych przeze mnie działań seo i jak wpłynęły one na przychody w Twoim sklepie.

Klienci płacą mi dużo, by nie tylko poprawić pozycje w Google, ale przede wszystkim, by zarabiać coraz więcej.

To daje im pewność i spokój na wiele miesięcy, a nawet lat. Bo kiedy systematyczna praca pozycjonera przynosi tysiące odwiedzających nastawionych na zakupy, wystarczy obsługiwać później tylko zamówienia.

 

Long tail – skuteczna strategia pozycjonowania sklepów internetowych!

Powyższe case study opierały się o strategię long tail, czyli tzw. długiego ogona, zwane również pozycjonowaniem szerokim.

W standardowym pozycjonowaniu najczęściej wybiera się frazy kluczowe z dużym potencjałem wyszukiwania najczęściej bardzo ogólne np. “buty”, “głośniki”, “zabawki”. Klient widzisz, że dużo ludzi szuka tych fraz i po wejściu do Top10 ma szanse na spory ruch.

TUTAJ SCREEN

Ta strategia ma jednak 2 poważne wady. Po pierwsze przedarcie się przez Top10 na tak konkurencyjne frazy bywa bardzo trudne, kosztowne i zajmuje dużo czasu.

Ten wykres pokazuje, że najczęściej czym większa liczba wyszukiwań słowa kluczowego, tym większa jest jego konkurencyjność.

Po drugie pomyśl czego tak naprawdę oczekuje użytkownik wpisujący w Google frazy typu “buty”, “głośniki”, “zabawki”…

No właśnie.

Tego zupełnie nie jesteśmy w stanie się domyśleć. Czy szuka szpilek, kaloszy, butów do biegania… te frazy są zbyt ogólne i nie dość, że będzie się na nie pioruńsko trudno wypozycjonować, to jeszcze dostarczą Ci na stronę bezwartościowego ruchu.

Zatem to na czym powinniśmy się skupiać to frazy z małą liczbą wyszukiwań, bo są one dużo mniej konkurencyjne i bardzo często sprowadzają na stronę użytkowników, którzy są gotowi do zakupu.

Przykładowo mając sklep z głośnikami komputerowymi, zamiast pozycjonować się na ogólną nie wiele mówiącą frazę “głośniki”, bo nie wiesz, czy ktoś szuka głośników do kina domowego, samochodu, czy komputera lepiej wybrać frazę “głośniki komputerowe”. Taka fraza jest dużo mniej konkurencyjna, rzadziej wyszukiwana i sprawdzi na stronę osobę bliższą intencji zakupowej.

Jeszcze lepiej jak ktoś wpisze konkretny model głośników np. “Logitech gigaworks t20” to fraza komercyjna. Taka osoba dokładnie wie, czego szuka i najprawdopodobniej jest zdecydowana na zakup, a teraz szuka tylko odpowiedniego sklepu.

W strategii pozycjonowania longtail sklepu internetowego zależy nam na wypozycjonowaniu setek, tysięcy fraz produktów do Top10 Google, dzięki czemu dostarczamy naszym klientom ruch najlepszej jakości, klientów zdecydowanych na zakup jego produktów!

 

 

 

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy lub masz jakiekolwiek pytanie, wypełnij poniższy formularz.