SurferSeo – błyskawiczna analiza Top10 od strony contentu

SurferSeo to innowacyjne narzędzie do optymalizacji treści, które analizuje witryny z Top 47 wyników wyszukiwania, aby dostarczyć Ci informacji o ich wspólnych cechach. To analiza w oparciu o dane (data-driven), która pomoże przygotować treści na stronę, aby były skutecznie zoptymalizowane pod seo, co znacząco ułatwi pozycjonowanie stron internetowych.

SurferSeo to polska aplikacja dostępna w chmurze, jednak zarówno strona firmowa jak i aplikacja, są tylko i wyłącznie w języku angielskim. Skąd taka decyzja?

Jak dowiedziałem się od autorów, czas poświęcony na tłumaczenia wolą przeznaczyć na rozbudowę narzędzia. Dzięki dostępności tylko 1 języka wdrożenia są znacznie szybsze.

Z pewnością mają sporo racji. Myślę jednak, że strona firmowa mogłaby być zrobiona po polsku, bo przecież zbyt często nie będzie zmieniana. Tym bardziej miałoby to sens, że chłopaki blogują i robią filmy na YT właśnie po polsku. Tyle tytułem wstępu, przejdźmy już do rzeczy 🙂

SurferSeo analizuje dokładnie dane znajdujące się w konkretnych elementach strony, w oparciu o strukturę html:

  • cała treść między znacznikami body,
  • meta title,
  • meta description,
  • elementy pogrubione,
  • paragrafy,
  • opisy alternatywne obrazów,
  • nagłówki,
  • treści powyżej linii przewijania,

a to znacznie ułatwi Ci pozyskanie informacji, co w tych miejscach na stronie powinno się znajdować. A to skuteczna droga do optymalizacji treści. W każdym z elementów znajdziesz informacje i konkretne wskazówki dotyczące ilości tekstu (forma i długość treści) oraz zagęszczenia słów kluczowych (kluczowe nasycenie słowem kluczowym, częstotliwość występowania) w różnej formie (dopasowanie ścisłe, przybliżone, konkretne słowa będące częścią frazy).

Dodatkowo narzędzie Surfer Seo analizuje linki, prędkość, wagę stron z Top10, liczbę obrazów, które się na nich znajdują, oraz liczbę fraz, na które strony te rankują, zarówno dla domeny, jak i konkretnego adresu url.

Co jeszcze zasługuje na uwagę przy Surfer Seo? Możliwość wybrania lokalizacji dla Twojego zapytania oraz typu urządzenia. Dzięki temu uzyskasz bardziej precyzyjne dane o lokalnej konkurencji oraz sprawdzisz, czy Twoja strona zawiera te same treści w wersji mobilnej i desktopowej.

ekran analizy w SurferSeo

Case study – tworzymy title z Surfer Seo

Gdy przygotowuję title czy desciption dla pozycjonowanej strony to:

  1. biorę te aktualne ze strony i wpisuję do notatnika,
  2. do tego dokładam te same dane z Top10 stron,
  3. dodaję 1, 2 najważniejsze frazy,
  4. szukam unikalnej cechy biznesu klienta,

i po analizie na tej podstawie przygotowuję dane.

W przypadku korzystania z Surfera Seo wygląda to tak:

  1. wpisuję frazę, Surfer Seo analizuje wyniki i przedstawia w przystępnej formie  wykresu zwizualizowane dane, na podstawie których wyciągam wnioski,
  2. teraz muszę tylko przejrzeć te wykresy i stworzyć własny title.

Wynik analizy Surfera Seo

Surfer porównuje dane z aż 47 stron, co mi zajęłoby mnóstwo czasu, a też z pewnością program zrobi to dokładniej ode mnie 🙂 Poniżej efekt jego pracy.

przykładowa analiza z Surfera Seo

Jak widzisz, w Surfer Seo od ręki dostałem informacje m.in. o:

  • liczbie znaków,
  • użytej frazie,
  • nasyceniu frazą,
  • frazach podobnych,
  • liczbie słów.

Jeśli masz już gotowy title, to możesz tutaj sprawdzić, czy zawiera odpowiednią ilość słów kluczowych. Niektóre nisze wymagają użycia zwiększonej liczby słów kluczowych, jak np. tutaj:

Wskazanie potrzeby większego nasycenia frazy kluczowej w SurferzeSeo

Filtrowanie danych w Surfer Seo – szybki sposób na precyzyjne informacje

Na wybraną frazę pojawiły się duże brandy, jak: Carrefour, Mediaexpert, Olx, Castorama, Leroy Merlin… Można podejrzewać, że kluczem w tym przypadku nie jest content, a raczej duża liczba naturalnych linków. Dlatego, by uzyskać lepsze efekty w optymalizacji treści, SurferSeo pozwala też wyfiltrować konkretne podstrony z wykresu, by uzyskać bardziej miarodajne dane. Wystarczy, że klikniesz na ikonę oka obok adresu url i strona nie będzie brana pod uwagę w analizie.

Screen przedstawiający uśrednione dane z SurferSeo
Screen przedstawiający uśrednione dane z SurferSeo z wyłaczeniem dużych brandów

Gdy porównasz oba wykresy od Surfer Seo, zobaczysz pewne różnice, choć w tym przypadku nie tak spore, jak się czasami zdarza. Duże serwisy potrafią mocno zaburzyć analizę danych.

Poniżej wykresu masz dostęp do bardziej szczegółowych informacji. Znalazły się tutaj takie zakładki, jak search results, keywords, popular words, popular phrases, common words, common phrases.

Search results

Tutaj znajdziesz listę adresów url, które znalazły się w SERP wraz z ich meta title i description wyświetlonym przez Google. Przy każdym z adresów jest dostępnych 5 opcji:

  1. text content: pokazuje, jakie frazy użyto na stronie,
  2. wykres: pozwala zaznaczyć konkretny url na diagramie,
  3. widoczność: możesz wyłączyć uwzględnienie w analizie wybranej strony,
  4. Google Bot Screenshot: SurferSeo renderuje stronę tak, jak robot Google,
  5. audit: na podstawie przeprowadzonej analizy stron konkurencji skrypt pokazuje Ci, w których obszarach możesz poprawić swoja witrynę – Uważam, że to świetna funkcjonalność, a jej przykład możesz zobaczyć tutaj >>.

Keywords

Tutaj możesz sprawdzić, na ile i jakie inne frazy wyświetla się każdy z konkurencyjnych adresów url i jaki jest na nim szacowany ruch. Są dostępne dane dla konkretnego adresu oraz całej domeny, co pozwala Ci jeszcze bardziej poprawić jakość treści.

30 najpopularniejszych słów występujących na tych stronach co najmniej 2-krotnie.

30 najpopularniejszych fraz (do 4 słów) występujących na tych stronach co najmniej 2-krotnie.

Common words

Najpopularniejsze słowa występujące na stronach, które są w Top10 Google.

Common phrases

Najpopularniejsze frazy (do 4 słów) występujące na stronach, które są w Top10 Google. Obie funkcje “Common” są bardzo skuteczne. Dzięki nim będziesz w stanie zlikwidować na swojej stronie content gap, czyli brak pokrycia tematycznego contentu w stosunku do strony konkurencji.

Wskaźnik korelacji czynnika do wyników w Google z SurferSeo

W Surferze Seo masz możliwość dodania wybranego adresu url do analizowanej frazy, by od razu na wykresie zobaczyć, jak plasuje się ta strona. Możesz na bieżąco ją poprawiać i porównywać aż do uzyskania satysfakcjonującego efektu. Funkcja jest przydatna, zwłaszcza gdy Twoja strona jest poza Top 50.

Warto zwrócić uwagę na drobne słupki znajdujące się w menu po lewej stronie.

Kolor zielony oznacza, że warto przyjrzeć się mu bliżej, bo może to mieć spory wpływ na poprawę widoczności strony w Google, natomiast kolor czerwony ma mniejsze znaczenie. Nie traktuj ich jednak jak wyroczni, gdyż czasem korelacje układają się tylko w pewnym przedziale.

Ile kosztuje SurferSeo?

0 zł! I ja to lubię 🙂 Oczywiście bezpłatna wersja Surfer Seo nie jest w pełni funkcjonalna, ale zupełnie bezpłatnie możesz:

  • korzystać z aplikacji przez nieograniczoną ilość czasu,
  • masz dostęp do 3 zapytań dziennie,
  • analizowanie podlega 100 parametrów.

Płatne wersje zawierają m.in.: więcej dziennych zapytań, aż do 500 analizowanych parametrów i kilka innych opcji, o których wspomniałem w artykule, bo sam korzystałem z najwyższego pakietu.

Płatne wersje kosztują od 29 do 99$ miesięcznie.

Jeśli nie zajmujesz się na co dzień seo i uważasz, że jest to wysoka kwota, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś wykupił dostęp na miesiąc, dokonał niezbędnych analiz i wrócił do niego w razie potrzeby za jakiś czas.

Zarejestruj się przez ten link >>

Podsumowanie

SurferSeo jest bardzo ciekawym i jak na razie bezkonkurencyjnym narzędziem pod kątem seo, bo pozwalającym przeprowadzić audyt strony oraz jeszcze bardziej udoskonalić content, nad którym skupia się coraz więcej specjalistów seo i nie tylko. Dzięki niemu da się nie tylko przeprowadzić optymalizację treści na stronie, ale też rozwinąć swój content marketing. Surfer Seo to szansa na to, by zwiększyć swoją widoczność i wyprzedzić strony konkurencji, wykorzystując takie propozycje, jak content planner czy content editor do planowania treści, a także profesjonalnego tworzenia treści, w oparciu o konkretne słowa kluczowe, zgodnie z zasadami seo. SurferSeo jest nieustannie rozwijany i poprawiany, chłopaki nie osiedli na laurach.

Warto przypomnieć, że w tym artykule pokazałem analizę wyłącznie na przykładzie Title. Surfer Seo to narzędzie do analizy, które porównuje dane dla wielu innych elementów strony, jednak działa to analogicznie.

To oznacza, że dzięki omówionemu narzędziu uzyskasz szczegółowe dane na temat tego, jak zoptymalizować witrynę pod każdą z fraz kluczowych (precyzyjnie wybrane główne słowo kluczowe i słowa poboczne), opierając się na analizie stron internetowych, które są już w Top Google w wynikach wyszukiwania. Jaki ma być title, description, content, ile i jakich fraz gdzie należy użyć, by zyskać lepsze rezultaty niż widać na stronach konkurencji…

Co ciekawe wszystkie zmiany możesz dokonywać w trakcie analizy w SurferSeo. Odświeżasz stronę, na której realizujesz dane zapytanie, a Surfer Seo pokazuje Ci zaktualizowane porównania. Genialna sprawa!

Warto też popatrzeć na temat z drugiej strony. Dokonując analiz, otrzymujesz kawa na ławę konkretne wskazówki i informacje dokładnie jakie treści, jak zoptymalizowane i napisane pod odpowiednie słowa kluczowe (główne słowo kluczowe i frazy dodatkowe), jakiej długości treści masz przygotować na stronę. Już nie musisz się domyślać, czy witryna jest dobrze zoptymalizowana, czy ma odpowiednie treści, czy nie, bo SurferSeo daje konkretne wytyczne, uzyskane na podstawie dokładnych analiz (w tym analizy słów kluczowych). Później dzięki takim narzędziom jak content editor (praktyczna forma edytora treści) da się stworzyć dobrej jakości treści – szybciej, łatwiej i wygodniej. Surfer Seo to też później wygodne monitorowanie wskaźnika (Content Score), który pokazuje stopień optymalizacji tekstu pod dane słowa kluczowe (nasycenie w słowa kluczowe).

Jestem naprawdę w ciężkim szoku! To są cholernie wartościowe informacje warte naprawdę grube pieniądze. Dzięki nim jesteś w stanie stworzyć jeszcze skuteczniejsze strony internetowe.

Zobacz, co Surfer Seo oferuje każdemu właścicielowi strony i specjaliście seo. Każdego zachęcam, żeby sprawdził to narzędzie na swojej witrynie i zweryfikował zebrane przez nie dane, szczególnie, że przez ten link >> uzyskasz dostęp do wersji Freelancer na 2 tygodnie zupełnie bezpłatnie.

Miło mi będzie, jeśli napiszesz w komentarzu, co sądzisz o przydatności tego rozwiązania, które świetnie sprawdza się przy optymalizacji stron internetowych.

Nagranie z webinaru o Surferze Seo

W dniu 23.01.2019 specjalnie dla moich subsrybentów Michał Suski, współautor narzędzia Surfer Seo, przeprowadził webinar, podczas którego pokazał krok po kroku, jak działa ich narzędzie, a także przedstawił kilka ciekawych case studies. Poniżej nagrania video znajduje się spis treści.

12:40 do czego służy Surfer,
19:07 pierwsze case study,
23:38 Surfer Seo krok po kroku na przykładzie frazy “pozycjonowanie stron”,
1:13:50 Case study
1:25:13 sesja q&a
1:32 nowa funkcjonalność
1:41:04 case study na żywo – 3 uczestników

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.3/5 (16 votes cast)
SurferSeo - błyskawiczna analiza Top10 od strony contentu, 4.3 out of 5 based on 16 ratings

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.