Analiza konkurencyjności frazy kluczowej według Clusteric Search Auditor
Jeśli interesuje Cię ten temat polecam Ci moje szkolenie “Łowca Fraz” poświęcone właśnie tej tematyce, ale nie o tym dzisiaj.
Każdy ma swoje sposoby na analizę ich konkurencyjności, natomiast dzisiaj przyjrzę się narzędziu, które bardzo szybko zrobi to za Ciebie!
Clusteric Search Auditor to cudo opisywane już przeze mnie na blogu >>, ale ze względu na dynamiczny jego rozwój gości u mnie po raz kolejny i pewnie nie ostatni.
Nie dawno wdrożono do niego raport “Ocena trudności słowa kluczowego” i na tym dzisiaj się skupię.
Główny ekran “Oszacowanie trudności słowa”
Po uruchomieniu raportu, oczom Twoim ukaże się poniższy ekran. Możesz na nim:
- Dodać słowa kluczowe,
- Wyeksportować ich listę do xls,
- Ustawić preferowaną wersję przeglądarki w której mają być analizowane frazy kluczowe,
- Zaznaczyć do analizy frazy z całej listy dodanych fraz,
- Dodać własny adres, aby porównać domenę swoją z tymi w Top 10,
- Przejść do właściwej analizy.
Po przeprowadzeniu analizy zobaczysz krótkie podsumowanie trudności fraz kluczowych jak na poniższym ekranie w skali od 1 do 100.
Kolejnym krokiem jest kliknięcie po prawej stronie w “pokaż szczegóły” i zapoznanie się już z właściwym raportem.
Raport “Oszacowanie trudności słowa”
Raport składa się z 5 zakładek
Podsumowanie
Raport z przykładowej frazy “fryzjer warszawa” zawiera następujące informacje
- trudność na poziomie 40%,
- w Google widoczne jako snippety mapy,
- nie jest to fraza brandowa,
- optymalizacja stron w top 100 na poziomie 70%
- statystyka czy w top 100 są domeny główne, podstrony czy subdomeny i w jakiej ilości.
Podgląd
W tej zakładce mamy po prostu podgląd wyniku wyszukiwania.
Pierwsza strona (TOP)
To chyba najważniejsza zakładka w tym raporcie. Screen tutaj dużo nie wniesie :), natomiast jest mnóstwo twardych danych, które bardzo szybko pozwolą Ci sprawdzić stopień optymalizacji stron, parametry seo, wiek domen, dane z serwisów social media.
W raporcie zobaczysz m.in.:
- Status strony
- Title, description
- Heading tags różnego poziomu
- Długość tekstu
- Tematykę strony
- Frazy kluczowe na jakie jest widoczna domen
- Parametry Moz, Majestic, Ahrefs
- Wiek domeny
- Ranking Alexa
- Social Media: FB, G+, StumbleUpon, Pinterest, LinkedIn
Informacje możesz wyeksportować do excela, co ułatwi Ci analizę.
Myślę, że można byłoby się pokusić o funkcjonalność wyłączenia niektórych parametrów dzięki czemu raport zyskałby na czytelności.
Rozkład parametrów
Ta zakładka zawiera dane z poprzedniej, ale w formie wizualnej, przynajmniej to co się dało tak przedstawić, a więc:
- Linki
- Moz – Page Authority, Page Moz Rank, Domain Authority, MozRank domeny,
- Majestic – BL, RD, TF, CF
- Ahrefs – URL rating, Domain rating
- Widoczność w Google
- Szacowana liczba organicznych odwiedzin (miesięcznie) linka.
- Szacowana liczba organicznych odwiedzin (miesięcznie) subdomeny.
- Liczba słów kluczowych, na które jest widoczny link.
- Parametry onsite
- długość tekstu
- Wiek, ruch
- Wiek domeny wg. web.archive.org.
- Alexa rank domeny.
Jestem wzrokowcem, a więc takie zestawienie bardzo mi się spodobało.
Powiązane słowa
W tym raporcie mamy 2 informacje
Powiązane wyszukania
Jest to lista fraz kluczowych pobrana z dołu wyników wyszukiwań “Wyszukiwania podobne do …”
Niby ok podpowiedziano mi 8 fraz kluczowych, ale jak widać poniżej dostałem bardzo dziwny wynik. Mianowicie dla wpisanej frazy “Zabawki i akcesoria dla dzieci” pokazano mi frazę “wiertnicza 59”. Jest to adres pod którym rzeczywiście mieści się sklep z zabawkami, natomiast z punktu widzenia wyszukiwania dla mnie fraz kluczowych jest to bezużyteczne.
Konkurenci są również widoczni na
To jest raport, który zawiera informacje o innych frazach na które pojawiają się strony konkurencyjne w wynikach wyszukiwań. Clusteric Search Auditor sprawdza w swoim indeksie na jakie frazy są widoczne url’e z Top 10 na daną frazę i zwraca wynik. Tym sposobem dostajesz kawa na ławę informacje na jakie frazy powinieneś się pozycjonować. Tych fraz pokazano mi aż 292.
Moje uwagi
To czego obecnie mi trochę brakuje to możliwość zapisywania sobie fraz do projektu i powracania do nich, aby w przyszłości nie musieć ponownie ich analizować.
Przypominam, że do wykorzystania pełnych możliwości oprogramowania przydadzą się API zewnętrznych narzędzi jak Majestic Seo czy Ahrefs, mimo to spokojnie wiele informacji będziesz w stanie otrzymać nawet bez nich.
Podsumowanie
Podczas pisania artykułu/testowania zgłosiłem kilka uwag i w ciągu tygodnia zostały uwzględnione, także support działa tak samo dobrze jak kilka miesięcy temu gdy opisywałem całe narzędzie Clusteric Search Auditor. Z informacji od autora strony wiem, że powoli zamykają rozbudowę funkcjonalności tego molocha i będą pracowali nad udoskonalaniem tego co już jest.
Ja będę bacznie obserwował na ile dobrze radzi sobie to narzędzie z realną oceną trudności pozycjonowanych fraz.
Wiele osób z pewnością podejdzie do tego narzędzia sceptycznie, bo każdy ma swoje parametry poprzez, które ocenia konkurencyjność fraz kluczowych, natomiast myślę, że nie należy go bagatelizować, bo analiza jest robione na podstawie konkretnych danych. Oczywiście tak jak w przypadku automatycznej oceny jakości linków w Clusteric Search Auditor warto zweryfikować jego pracę zanim podejmiesz ostateczną decyzję, natomiast wydaje mi się, że może to być bardzo pomocne.
Jak już jesteśmy przy wycenie fraz to myślę, że można by się pokusić o dodanie stawek dla odpowiednich progów konkurencyjności i uzyskać narzędzie do szybkiego wyceniania pozycjonowanych fraz kluczowych.
Ukłon dla autorów Clusteric Search Auditor dbających o rozwój i udoskonalanie narzędzia, które może nie powala na kolana szatą graficzną, ale bije funkcjonalnością na głowę wiele innych.
Tak jak poprzednio tak i tym razem udało mi się namówić autorów oprogramowania, aby udzielili zniżki dla moich czytelników 🙂
Jeśli zainteresował Cię Clusteric to do końca tego tygodnia pod tym linkiem >> możesz go kupić z 25% zniżką wpisując w formularzu zamówienia w polu “Kupon promocyjny” kod “KD_GDAQ”. Clusteric sprzedawany jest w różnych kwotach w zależności od potrzeb od 359 zł do 1029 zł
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o tym narzędziu to jego szczegółowy opis znajdziesz w moim poprzednim artykule “Clusteric Search Auditor kompleksowe narzędzie do analizy linków i nie tylko”.
kupiłam 🙂 dzięki 🙂
Niech Ci dobrze służy. I koniecznie przeczytaj mój poprzedni artykuł o Clusteric gdzie opisałem wszystkie jego funkcjonalności.
Ten program wydaje się rozwiązywać wiele problemów. No i te sugestie słów kluczowych ułatwiają pisanie artykułów….
Rzeczywiście – fantastyczna aplikacja. Niestety – cena jest mało przystępna (z doświadczenia wiem, że najtańsza wersja nie spełnia pokładanych nadziei).
To zależy od potrzeb konkretnego użytkownika. Moim zdaniem warta swoich pieniędzy i bezkonkurencyjna.
Jeśli mogę dopytać, na czym Twoim zdaniem polega mniejsza użyteczność najniższej wersji? Bo różnice między wersjami to przede wszystkim różne limity na liczbę analizowanych linków/domen, ograniczeń funkcjonalnych prawie nie ma.
Pytam, bo może uda się wyciągnąć jakieś wnioski. 🙂
Bardzo fajna aplikacja, zawsze był problem z oceną trudności fraz pod SEO.
Tutaj mamy kilka parametrów które pomogą nam oszacować budżet oraz czas.
Aplikacja jest bardzo dobra i jedyną wadą, którą widzę na razie, to fakt, że nie można opłacać abonamentu w krótszych okresach (kwartał, miesiąc), co na pewno pozwalałoby nieco bardziej elastycznie umieścić go w budżecie. Dla freelancerów to może mieć dość istotne znaczenie, a na razie przedłużenie licencji stanowi pewien “ból” finansowy 😉
Fajnie, że jest wersja demo i można sobie sprawdzić wszystkie funkcje, przynajmniej w okrojonej ilości linków.
Zakupiłem program w promocji Black Friday. Uczę się go użytkować, dlatego tutaj trafiłem. Dzięki za poradnik.
hej, też jestem z rocznika 82, fajny program, wszystko się zgadza, dzięki za trafne opisy i pomoc w rozwijaniu kombajnu 🙂