Słowa kluczowe – tajna broń skutecznego pozycjonera!
Zainwestuj czas w wyszukiwanie słów kluczowych
Dosłownie przed weekendem spędziłem kilka dobrych godzin wyszukując słowa kluczowe dla klienta, który siedzi w bardzo niszowej branży. Nie dlatego, że nie umiałem tego zrobić, ale dlatego, że analiza tematu zajmuje sporo czasu. Wykorzystuję techniki poszukiwania słów kluczowych, które sam wymyśliłem, które są bezpłatne, ale korzystam też z różnych narzędzi wspomagających to wyszukiwanie, natomiast nigdy nie są one podstawą, a sam AdWords Planner służy mi raczej tylko do zweryfikowania czy znalezione frazy kluczowe są wyszukiwane. Zdecydowanie wolę spędzić czas na samym początku na dogłębnym analizowaniu fraz kluczowych dla strony, niż po kilku miesiącach miałoby się okazać, że wybrałem zbyt trudne do pozycjonowania frazy co pochłoniło mnóstwo pieniędzy i nie dało żadnych efektów. Znasz to skądś? Duża część moich czytelników nie uzyskuje rezultatów w pozycjonowaniu jakich oczekiwali, albo kierują ruch z nie odpowiednich fraz kluczowych przez co nie uzyskują zwrotu z inwestycji w seo.
Czego chcą Twoi potencjalni klienci?
Jeśli już masz zamiar zacząć pisać na swojej stronie, otworzyć bloga to warto byłoby pisać o tym czego poszukują Twoi potencjalni klienci. Zgodzisz się z tym? Jasne, że tak przecież to byłby strzał w dziesiątkę i gwarancja ruchu na Twojej stronie! Ok, a więc to zapewni Ci właśnie bardzo dokładny “research” niszowych słów kluczowych. Czyli musisz poświęcić czas na znalezienie dziesiątek, czy też setek fraz kluczowych wyszukiwanych przez internautów, ale też mało konkurencyjnych. Ja w przypadku wyżej wspomnianego klienta znalazłem mnóstwo fraz kluczowych z których po zweryfikowaniu w Google Plannerze pozostały 362 wyszukiwane przez internautów. Klient otrzymał ogromną ilość słów kluczowych, które są w stanie generować mu non stop większy lub mniejszy ruch. Frazy, które są częściej wyszukiwane może poświęcić całe artykuły, a mniej wyszukiwane dorzucić do treści większych.
Długiiiii ogon to frazy kluczowe nie pojedyncze słowa
Jeśli zaczniesz regularnie publikować treści na Twoją stronę używając w niej poszukiwanych przez internautów słów kluczowych, ale nie znanych konkurencji spowodujesz, że Twoja witryna powędruje wysoko w wynikach wyszukiwania Google i zdobędziesz ruch na swoją stronę. Wszystko zatem sprowadza się do zebrania jak największej liczby fraz kluczowych dobrze stargetowanych do Twojego klienta i nieznanych konkurencji. I to ostatnie “nieznany konkurencji” to słowo klucz . Jeśli pokusisz się na bardziej popularne słowa kluczowe, bo one ściągną Ci więcej ruchu będziesz musiał walczyć z całą czeredą innych firm. Możesz jednak działać po cichu jak snajper wyszukując drobne perełki, które pozwolą Ci regularnie miesiąc w miesiąc ściągać ruch na Twoją stronę. Dzięki temu pozycjonowanie będzie proste i bardzo skuteczne, na dziesiątki i setki fraz kluczowych, a Ty wreszcie zaczniesz mieć satysfakcje z efektów i nie będziesz codziennie nerwowo obserwował czy Twoja strona idzie w górę czy w dół w Google. Brak konkurencji = brak wahań.
Minimalizacja ryzyka filtrów Google
Jednym z najczęstszych powodów nakładania na witrynę filtra przez Google jest używanie w anchor tekście konkretnej frazy kluczowej, lub też zbyt dużej ilości słabej jakości linków prowadzących do Twojej witryny. Jeśli skupiasz się na tworzeniu najlepszej jakości treści, zoptymalizowanej pod konkretną niszową frazę kluczową nie potrzebujesz żadnych linków, lub minimalną ich ilość, a podstrony Twojej witryny powędrują bardzo szybko do top10 dzięki czemu minimalizujesz ryzyko otrzymania filtra niemalże do 0.
Jak w seo targetować ruch?
Skupiając się na bardzo wielu, ale drobnych frazach nie będziesz musiał walczyć wielkimi budżetami z korporacjami. Będziesz miał tego ruchu mniej, ale z reguły niszowe frazy pozwalają na lepsze targetowanie ruchu i tym samym zwiększeniu Twoich zysków! Tak, dobrze czytasz! Wybór odpowiednich fraz kluczowych jest jak targetowanie ruchu w reklamach Facebooka czy Google AdWords. Zależy Ci na ruchu czy na sprzedaży? Czasy kiedy można było się chwalić wielkością ruchu dawno minęły, bo to jego jakość gra pierwsze skrzypce i decyduje o Twoich przychodach. Podsumowując. Moim zdaniem precyzyjne wyszukiwanie fraz kluczowych to pierwszy i najważniejszy krok w seo, po nim następuję optymalizacja, a dopiero na samym końcu linkowanie od czego niestety mnóstwo osób zaczyna pozycjonowanie. Wybór odpowiednich fraz kluczowych pozwoli Ci:
- zwiększyć efektywność działań seo,
- zminimalizować swój udział w działaniach seo,
- zwiększyć liczbę odwiedzin Twojej strony,
- ograniczyć do minimum ryzyko otrzymania filtra od Google,
- zwiększyć konwersję na stronie poprzez kierowanie na nią lepiej stargetowanego ruchu…
Nie jest to trudna metoda, jednak nie będę ukrywał, że wymaga niemałej inwestycji czasu, ale gra jest warta świeczki 🙂 Zainteresował Cię ten temat? Po więcej zapraszam tutaj >> A co Ty sądzisz o wyszukiwaniu fraz kluczowych? Dodaj proszę komentarz poniżej, a jeśli artykuł Ci się spodobał to udostępnij go znajomym na Facebooku, Twitterze czy Google +.
Zgadzam się z tobą Sławku w 100%. Sam kiedyś upierałem się na frazy popularne. Niestety skończyło się to pozycjami w stylu 89 a nawet w pierwszej 100-tce się nie mieściło. Teraz wystarczy dodać frazy z długiego ogona do artykułu i dana fraza pojawia się w TOP 5. Oczywiście trzeba na to poświęcić trochę czasu.
To ja jeszcze z pytaniem: kiedy wyszukujesz te “drobne perełki”, to bierzesz pod uwagę frazy, które mają jaką średnią miesięczną liczbę wyszukań? 10 tysięcy, 5 tysięcy, tysiąc czy kilkaset albo nawet kilkadziesiąt? Zastanawiam się, czy opłaca się tworzyć treści pod frazy, które mają np. 100 czy 200 wyszukań miesięcznie (wg Keyword Plannera).
Agnieszka biorę pod uwagę frazy, które mają kilkadziesiąt, maksymalnie kilkaset liczbę wyszukiwań w miesiącu wg Plannera.
Dzięki za szybką odpowiedź! Ja robiłam zawsze dokładnie odwrotnie (wyszukuję frazy dla moich blogów MFA a nie do pozycjonowania) i efekty były różne – przy jednych blogach udawało mi się uzyskać spektakularne sukcesy i wysokie pozycje dla fraz wyszukiwanych kilka tysięcy razy w miesiącu, a dla innych blogów, w innej tematyce – zupełnie nie udawało się wbić na popularne frazy. I dopiero wczoraj jak czytałam Twój ostatni newsletter o frazach kluczowych mnie oświeciło, że chyba źle robię i trzeba spróbować wyszukiwać takie właśnie “perełki”. Raz jeszcze dzięki za mnóstwo przydatnych informacji, nie tylko na blogu ale i w mailingach.
Bardzo się cieszę, że mogłem pomóc 🙂 Powodzenia!
A jak jest z konwersją tych słów kluczowych? Czy to przekłada się na wyniki sprzedażowe? Masz takie info.
Sławku, tą górną poprzeczkę wyznaczasz na np. max 500 wyszukiwań/m-c? Możesz to sprecyzować, czy jednak zależy to od konkurencji na frazę/słowo kluczowe?
Pozdrawiam
Marcin
Marcin to zależy od konkurencyjności branży.
Ruch ruchowi nie równy, bez mierzenia konwersji możesz spędzić godziny robiąc SEO na długi ogon, który nie będzie sprzedawał.
Oczywiście, ale mierzenie konwersji to temat na post o Google Analitycs 🙂
To co przeczytalem to prawda , dodalbym do tego jeszcze regionalizację. Pozycjonuje uslugi i nikt na wykonanie moich uslug nie przyjedzie z Krakowa, gdy moje uslugi prowadze w Gdyni . Slowo kluczowe + miasto to najlepszy przyklad slow niszowych. Jak już piszę to mam pytanie czy linkujecie na dlugi ogon , czy dlugi ogon to tytuł np:
makijaż permanentny brwi metodą włoskowa Gdynia , warto- czy jest sens robić anchor z takiego słowa
Linkowanie na długi ogon to pozycja obowiązkowa dla wszystkich branży, które możemy opisać innym terminem niż “niszowa”. Dodanie miasta w Twoim przykładzie jest już zbędne, ponieważ fraza jest już maksymalnie szczegółowa. Możesz pomyśleć o utworzeniu odpowiedniej podstrony (produktowej/usługowej lub artykułu), w adresie której znajdzie się twoja fraza long-tail (oczywiście bez miasta). Następnie użyjesz ją na którymś z forów lokalnych (związanym z Trójmiastem) i tyle.
Mogę stwierdzić, że w przypadku mojej strony dużą rolę odegrała zawartość wpisów. Mam sklep internetowy. Z ciekawością obserwowałam jak strony sklepu wspinały się do góry po dodaniu wyczerpującego opisu kategorii czy produktu. To działa. A nad frazami z długiego ogona myślę, że warto popracować. P.S. Do artykułu (drugi akapit) wdarł Ci się błąd ortograficzny, co trochę razi (coraz pisze się razem a nie oddzielnie “co raz”). Pozdrawiam
Dzięki Marysiu poprawione 🙂
Też zalezy czy komuś jest potrzebny ten ruch czy nie. Ja np stawiam na ruch bo i tak nic nie sprzedaje czyli na frazy popularne w danej branzy.
Ciekawe ciekawe.
Dołożymy więcej fraz zobaczymy co się będzie działo.
Pozdrawiam Jakub
Świetny artykuł, jak zwykle zresztą, Sławku. Myślę, że każdy kto rozpoczyna swoją przygodę z tematem optymalizacji czy pozycjonowania witryny internetowej, powinien wziąć sobie poruszoną we wpisie kwestię do serca. Robienie roboty od tyłu raczej nie pomoże, a z pewnością będzie wymagało niemałych nakładów finansowych. Wiele osób nie zdaje sobid sprawy, że faktycznie sporą część roboty załatwić mogłby dobrze przygotowany i zredagowany pod konkretną grupę tekst. Ja do niedawna też należałem do tej grupy. Dziś nadal nie jestem żadnym specjslistą w tej materii, ale prowadząc swojego prywatnego bloga i sklep w internecie, zdexydowanie większą uwagę przykładam do dokładnej redakcji tekstu i jego optymalizacji pod kątem użytkowników wyszukujących konkretne frazy w wyszukiwarkach internetowych.
Mam kilka stron MFA i faktycznie strategia doboru słów kluczowych oraz dobra optymalizacja treści robi robotę. Warto poświęcić czas na dopasowanie słów kluczowych i pisać artykuły dotyczące fraz i stronka będzie szybowała w górę.
Coraz bardziej się to wszystko krystalizuje mi:) I coraz bardziej jest to zrozumiałe…
Sławku, a jeżeli spoglądasz na liczby wyszukiwań kilkadziesiąt, kilkaset (sam staram się podobnie robić) to skąd wiesz ile innych stron używa tych słów kluczowych? Czy tylko ilość wyszukiwań warunkuje Ci to, czy tez masz narzędzia do sprawdzenia konkurencji?
Pozdrawiam
Andrzej po wyborze fraz kluczowych warto przejrzeć co siedzi w TOP10. W szkoleniu “Łowca Fraz” poświęciłem temu 1 rozdział.
Bardzo ciekawy post – wyszukiwanie takich fraz to bardzo dobra metoda na stabilny ruch, ale wymaga czasu. Nie w każdej branży można ją stosować, ponieważ wtedy tracimy na jakości – przyciągamy użytkowników którzy są na innym etapie “zakupowym”. Oczywiście są wyjątki. Pozdrawiam
Właśnie sam to stosuje i widzę ekstra ruch z każdym nowym wpisem. Najlepsze jest to, że zauważyłem po wykonaniu jednego wpisu, iż trafił on w pierwszą dziesiątkę z wysokiej konkurencji. Oznacza to dla mnie większy dochód. Wypas 🙂
Gratuluję Dominik i życzę dalszych sukcesów!
Sławek piszez: “Jednym z najczęstszych powodów nakładania na witrynę filtra przez Google jest używanie w anchor tekście konkretnej frazy kluczowej”. Chodzi Tobie o notoryczne używanie jednej frazy w anchorach :)?
Tak chodzi mi o brak dywersyfikacji w anchor tekstach.
Odnośnie tych “perełek”, to co raz trudniej jest znaleźć takie frazy kluczowe, jest na to jakiś prosty sposób? Czy narzędzie google jest wystarczające?
Prosty nie 🙂 Godziny spędzone przy analizie tematu, burza mózgu, narzędzia… w szkoleniu “Łowca Fraz” pokazuję na to mnóstwo sposobów krok po kroku.
Mam takie pytanie odnośnie poruszonego tematu. Stworzyłem stronę www nt. masażu i zabiegów leczniczych. Czy dobrze rozumiem, że aby zwiększyć na niej ruch, musiałbym opisać każdy rodzaj masażu na osobnej podstronie? Czyli : masaż klasyczny – jedna podstrona, masaż leczniczy – druga itd.
W sumie da się to zrobić – kilka dni pracy i po wszystkim. Pytam jednak bo zawsze słyszałem coś takiego – im więcej masz backlinków tym wyżej bedziesz – a to w sumie taki prosty sposób i bezpieczny bo backlinki lubią znikać.
Ja poszedłbym jeszcze dalej, bo stworzyłbym po kilka artykułów na każdy z tematów.
“im więcej masz backlinków tym wyżej bedziesz” tak było dawniej, teraz liczy się ich jakość nie ilość, a longtail swoją drogą to świetna i duża prostsza strategia seo szczególnie dla osób początkujących.
Mam pytanie 🙂 Ile czasu minęło licząc od samego powstania strony do przynajmniej 500 wejść dziennie ?
Tak samo jak Ty staram się pozycjonować na dużo fraz…
Ps. Optymalizacja bloga na wordpresie oprócz wtyczki Yoasta co możesz polecić ?
No właśnie, takie “perełki” coraz trudniej jest już znaleźć, a wielogodzinne ślęczenie nad tym nie każdemu wydaje się być dobrym pomysłem. Nie każdy chce poświęcić czas. No ale wiadomo, trzeba trochę pogłówkować żeby były potem dobre efekty…
Arku coś za coś 🙂 Ja często godziny nad tym spędzam, ale zdecydowanie warto zrobić to wcześniej niż już po zainwestowaniu w stronę.
Skorzystałem z Twojego produktu Sławku. Jest świetny, łącznie znalazłem już około 3,000 nowych fraz. Pewnie to dopiero początek 😉
Gratuluję w takim razie 🙂 Będzie bardzo długiiiiii ogon.
Bardzo ciekawie skomponowany artykuł. Tutaj mamy opisane w sposób skondensowany, co i w jakiej kolejności należy robić, aby wypromować witrynę w wyszukiwarce. Jestem w posiadaniu szkolenia “Łowca fraz”. który jest rozszerzeniem niniejszego artykułu, w zakresie projektowania, na jakie frazy będzie pozycjonowana dana strona.
Cześć,
Świetny artykuł.
Po przeczytaniu artykułu również stałem się zwolennikiem long-taila 🙂
Moje artykuły są dłuugaśne, ale wczesniej nie zwracałem uwagi na long-taile. Byłem przekonany, że google sam wyselekcjonuje słowa kluczowe. Jeżeli faktycznie trzeba poświęcić czas na to żeby je znaleźć i zaznaczyć w tekście to jak to zrobić?
Jak wybrać najciekawsze frazy long-tailowe ? Proszę o wskazówki 🙂
Paweł zapraszam Cię do mojego bezpłatnego szkolenia na ten temat, które znajdziesz tutaj https://lowca-fraz.pl/zacznij-wreszcie-skutecznie-pozycjonowac-strony/
Co to za narzędzie pokazane na pierwszym screenie i co w zasadzie pokazuje? Czy frazy, które zostały wpisane w wyszukiwarkę, które wygenerowały wyniki, by wśród nich ktoś kliknął link do Twojej strony?
Boguś to screen z Google Analitycs. Screen pokazuje, że na blog wejścia są generowane z ponad 7 tyś. fraz kluczowych.
[…] “Słowa kluczowe – tajna broń skutecznego pozycjonera” […]
[…] 1. Wybór fraz o dziwo już na tym etapie potrafi dochodzić do bardzo złych decyzji. Wybranie zbyt konkurencyjnych fraz, brak efektów w pozycjonowaniu, mogą spowodować, że agencja seo sięgnie, po niebezpieczne metody pozycjonowania. Więcej o wyborze fraz kluczowych >>. […]