ANALIZA PROFILU LINKÓW

Strona głównaUsługi seo / Analiza profilu linków

"Bez względu na to czy zlecasz seo czy robisz to samodzielnie warto co jakiś skontrolować skąd pochodzą linki do pozycjonowanej strony."

Sam pozycjonujesz stronę?

Nawet jeśli sam pozycjonujesz swoją stronę to co jakiś czas warto zweryfikować profil linków, aby przekonać się czy są to dobrej jakości linki, ze zróżnicowanych źródeł, z różnych adresów ip, umieszczone w różnych miejscach, z odpowiednio zdywersyfikowanym anchor textem.

Jeszcze 1 ważny powód, aby to zrobić!

Nie wiem czy wiesz, ale na rynku jest dostępna usługa depozycjonowania stron internetowych. Polega ona na tym, że Twoja konkurencja nie mogąc wypozycjonować wyżej swojej strony od Twojej zleca "dowalenie" Twojej stronie spamerskich linków, aby Twoja strona dostała kartę. Wiem to dość dziwne, ale wbrew pozorom nie tak rzadkie wielokrotnie widziałem takie praktyki na stronach klientów, którzy w przeciągu miesiąca otrzymywali np. 100 tysięcy linków, a ich strona spadała w wynikach Google.

Warto zatem co jakiś czas skontrolować profil linków swojej strony, aby trzymać rękę na pulsie.

Zlecasz pozycjonowanie?

Najczęściej zlecając pozycjonowanie agencji seo czy freelancerowi co miesiąc dostajesz raport z pozycjami strony. Póki jest dobrze nikt nie wnika, ale gdy pozycje zaczynają lecieć na łeb na szyję to zaczynasz się interesować co tak naprawdę Twój pozycjoner dla Ciebie robi?

Jakie konkretnie działania co miesiąc podejmuje? Czy pozyskuje dla Ciebie linki? Skąd te linki pochodzą? Czy są to wartościowe linki dla Twojej strony? A może te linki szkodzą domenie?

Na te pytania nie dostaniesz szczerej odpowiedzi. Firmy będą się zasłaniały, że to ich "know how" i nie mogą zdradzać metod jakich używają do pozycjonowania stron.

Możesz dalej w to brnąć, albo powiedzieć "SPRAWDZAM" i z moją pomocą przeanalizować dokładnie profil pozyskiwanych linków, dzięki czemu dowiesz się dokładnie skąd miesiąc w miesiąc Twój pozycjoner pozyskuje linki, przekonasz się czy to czysty spam, czy może jakieś wartościowe linki. Czy warto dalej współpracować z dostawcą tych usług czy jednak mu podziękować za współpracę.

W przypadku długoterminowych umów może to być powód do ich zerwania.