ANALIZA KONKURENCJI

Strona głównaUsługi seo / Analiza konkurencji

"Analizując linki konkurencji nie błądzisz w ciemności, ale podążasz sprawdzoną wytyczoną przez Twoich konkurentów drogą. Dzięki temu szybciej i niższym kosztem uzyskasz rezultaty."

Jeśli jesteś na tej stronie to najprawdopodobniej należysz do jednej z 2 grup osób:

  1. Wybrałeś frazy kluczowe i zastanawiasz się czy nie są one zbyt konkurencyjne,
  2. Pozycjonujesz już stronę i nie masz efektu i zastanawiasz się w jaki sposób Twoja konkurencja się wypozycjonowała.

Ocena konkurencji

Ocenę konkurencji w pozycjonowaniu najlepiej zrobić zanim rozpocznie się jakiekolwiek działania seo, aby oszacować czy rzeczywiście jesteś w stanie wypozycjonować wybraną stronę na frazy czy Twoja konkurencja nie jest zbyt mocna, aby z nią walczyć.

Jeśli tego nie zrobisz/zrobiłeś na początku to może się okazać, że linkujesz od wielu miesięcy swoją stronę, a Google wcale nie reaguje na te działania. To nie musi być jedyny powód, ale jeden z kilku owszem.

Może Twoja konkurencja używa innych metod pozycjonowania? Może ma lepiej zoptymalizowaną stronę? Lepszej jakości linki? Może lepiej to sprawdzić i iść już wydeptaną przez nią drogą? To będzie szybsza i tańsza metoda niż odkrywanie koła od nowa.

Ocena konkurencyjności wybranych fraz kluczowych

Ocena konkurencyjności fraz kluczowych podczas ich wyboru to priorytetowe zadanie.

Frazy, które są często wyszukiwane w Google bardzo kuszą właścicieli stron, jednak często wiele osób się na nie pozycjonuje, jest duża i mocna konkurencja, a wypozycjonowanie strony w takiej sytuacji może być bardzo ciężkie.

W takiej sytuacji warto sprawdzić w jaki sposób pozycjonuje się konkurencja, na ile ma zoptymalizowane strony, a także skąd pozyskuje linki. Czy są to mocne, unikalne linki, zaplecza czy też stosują powszechnie dostępne metody pozyskiwania linków.